[BSD] Mount, és egyebek

Zsolt Udvari udvzsolt at gmail.com
2014. Már. 29., Szo, 21:12:27 CET

Tóth Tibor <cserepfalva at freemail.hu> írta (2014. március 29. 20:56):
> Helló!
>
> Most látom hogy regisztráltál a freebsd fórumra! :-)
Hm?

> root at localhost:~ # mount -t ntfs /dev/ad0s1 /mnt
> mount: /dev/ad0s1: Operation not supported by device
> -WFT? De miért?
Szerintem inkább /dev/ada0s1 kellene (a 'd' és a '0' között van egy 'a' betű).

> A másik:
> Elvileg (!) a felhasználó hozzá van adva a wheel és az operator csoportokhoz
> de mégsem jelenik meg az XFCE menüben a többi opció... :-(
Bejelentkezve a groups parancs kimenetében ott van az operator? Az
xfce-t nem tudom, hogy megy, de esetleg ez:
https://forums.freebsd.org/viewtopic.php?&t=33079 segíthet.

Mármint melyik? http://www.freebsd.org/doc/handbook/boot-shutdown.html

> Más:
> Egy ősöreg Dell D610-es noti használok (dokkolóval, monitorral), és a Xorg
> sem az igazi mert ha beállítom az 1280X1024-es felbontást akkor startxfce4
> parancsra csak fekete képenyő és az egér kurzor jelenik meg DE ha
> Ctrl+Alt+F1-el kilépek, majd Alt+ F9-el vissza az XFCE felületre akkor meg
> jó!!
>
> Mit nézzek meg?
/var/log/Xorg.0.log
Nem tudom, hogy ez a dokkoló mit csinál, meg főleg hogyan. Esetleg
megpróbálnám egy egyszerű ablakkezelővel xfce helyett (pl. twm,
fluxbox, stb.), hogy azzal milyen. Ha azzal megy, akkor xfce-baj, ha
nem megy, akkor valószínűleg xfce-től független.

Zsolt