[BSD] folyamatirányító rendszer FreeBSD-n

Zahemszky Gábor Gabor at Zahemszky.HU
2009. Okt. 6., K, 12:27:41 CEST

> Délután/este ki fogom tenni letölthető helyre. Mivel az egy nyílt
> forrású(?) program, nincs akadálya hogy kiadjam.

Hát lehet az AT&T-féle ksh, az nyílt forráskódú, lhet a pdksh, az is,
szóval majd nem tekintjük terjesztésnek :-)

>  $ file ksh
> ksh: FreeBSD/i386 compact demand paged executable

>  FreeBSD-s bináris x86-on, ergo mennie kellene. Mégsem megy, de miért
> is?

Reményeim szerint be is fejezhetjük a keresgélést. Ez egy a.out
formátumú bináris, aminek működéséhez (legalábbis az én 7-stable-mon)
kell egy kernel opció:

options COMPAT_AOUT

no most ez alapból nincs benne a generikus kernelben.
(fellelhetősége: /sys/i386/conf/NOTES fájl - az halványan rémlik, hogy
ez viszont i386 architektúrán van *csak*, tehát iszonyat erős 64-bites
rendszerre ne akard rátenni. Spec amd64 arch-on nem ismert ez az
opció.) Ha valóban ez a baj, akkor se értem, hogy miért nem megy
5.5-ön, legalábbis most megnéztem a relnotes-t és nem szerepel benne,
hogy eltávolítoták volna a default konfigból.

>  Ezt közben sikerült magamtól megcsinálnom, az alapján tudom állítani
> hogy az előző levelemben említett COMPAT_43 és COMPAT_FREEBSD4 benne
> vannak a kernel konfigurációjában.

Akor próbálj egy másikat a fenti COMPAT_AOUT -tal is :-)

> d) És végül kernel konfig. Rossz hírem, van, nem bizos, hogy működik:

> Kimenete mindössze ennyi:
>  _
> _````QQQQ

Igen, ez sajnos default kernel esetén csak ennyit tud kiköpni (azt pl.
nem sikerült kiderítenem, hogy mi a mogorva jó égért nem lehet ez az
opciót def-be betenni lassan 15 éve).

> Annyit hozzáteszek hogy a /boot/kernel/kernel állományon követtem el
> az adott sort, amely:
> $ file kernel
> kernel: ELF 32-bit LSB executable, Intel 80386, version 1 (FreeBSD),
> dynamically linked (uses shared libs), not stripped
>
>  [...] De menni csak akkor fog, ha okosan volt egy:
> >
> Rengeteg szimbólumot ad a strings kimente, a konfiguráció viszont úgy
> látszik nincsen benne.
>
>  Közben kis keresgéléssel azt találtam, hogy valamikor óta (fenti
> opció
> >
>  Működő rendszeren nincs config parancs,

???

type config szerint /usr/sbin/config - azaz nincs benne a default
USER-PATH-ban.

> 5.5 alatt van, de nincs -x
> kapcsolója. Szimplán kiadva a parancsot meg a fordítási környezetet

Akkor ennél újabb ez az opció, nem kezdtem el keresgélni, hogy mióta
ismeri. De mondom, a megfelelő opció nélkül érdektelen mind a két forma.

> keresi. Ahogy a manlap is írja, a conf aljegyzékből kell kiadni ezt a
> parancsot. Mivel nincs fordított környezetem, ez a lehetőség kiesett.

Másból viszont nem fogod tudni kinyerni (jó, ez nem igaz, elvi szinten
biztos ki lehet találni - pl. nm -mel szimbólumokat kinyerni, azok
segítségével obj -fájlokat meghatározni, stb).

Visszatérmnék az eredeti kérdésre:

nem lehet, hogy az 5.4 -es gépen jelenleg *nem* a default kernel
konfiggal fordított kernel van? (pl uname -a legutolsó adata a használt
kernel konfig fájl neve - és ha mázlid van, még meg is van az a fájl,
és készen vagyunk :-) ) Mert akkor pl lehet, hogy korábban valaki
beletette azt az opciót.

Zahy

--
#!/bin/ksh