[BSD] folyamatirányító rendszer FreeBSD-n

László Böszörményi laszlo.boszormenyi at gmail.com
2009. Okt. 6., K, 09:56:46 CEST

Szia!

2009/10/5 Zahemszky Gábor <Gabor at zahemszky.hu>

> a) valahova tedd ki azt a ksh binárist, hogy legalább aki akarja,
> piszkálhassa. Nekem ez az exec format error *nagyon* nem tetszik. (Ha
> ki nem teheted, nekem személyesen nyugodtan küldheted, megnézném.)

Délután/este ki fogom tenni letölthető helyre. Mivel az egy nyílt forrású(?)
program, nincs akadálya hogy kiadjam.

És ezen kívül lécci azt tedd meg, hogy a jelenleg működő 5.4-es verzión
> erre, a kitett/elküldött ksh-ra add ki az
>
> ldd ksh
> file ksh

 $ file ksh
ksh: FreeBSD/i386 compact demand paged executable
$ ldd ksh
ldd: ksh: not a dynamic executable

parancsokat, és azokat az infókat is kérem/jük (asszem ldd -t már
> küldtél, de file kimenetet még nem). (Nekem pl. olyan is felmerült a
> fejemben, hogy ezek nem ELF, hanem esetleg a.out formátumú exe-k, [...].
> Szóval kéne az a file ksh.)

 FreeBSD-s bináris x86-on, ergo mennie kellene. Mégsem megy, de miért is?

> b) Nem értem a VirtualBox problémádat sem, [...]

 Megnéztem ismét, most megy a net ahogy kell. Újabb VirtualBox vagy ki
tudja, lényeg hogy ez a rész megoldva.

c) Kernel fordítással nem látom mi a probléma, nem kell cvsup-olni,
> elég leszedni a telepíő CD-t

 Ezt közben sikerült magamtól megcsinálnom, az alapján tudom állítani hogy
az előző levelemben említett COMPAT_43 és COMPAT_FREEBSD4 benne vannak a
kernel konfigurációjában.

d) És végül kernel konfig. Rossz hírem, van, nem bizos, hogy működik:

> strings -n 3 /kernel | grep '^___' | sed -n -e 's/^___//p'

Kimenete mindössze ennyi:
 _
_````QQQQ

Annyit hozzáteszek hogy a /boot/kernel/kernel állományon követtem el az
adott sort, amely:
$ file kernel
kernel: ELF 32-bit LSB executable, Intel 80386, version 1 (FreeBSD),
dynamically linked (uses shared libs), not stripped

 [...] De menni csak akkor fog, ha okosan volt egy:
> options INCLUDE_CONFIG_FILE
> a kernel konfigjában (erre viszont az rémlik, hogy nem volt default).

Rengeteg szimbólumot ad a strings kimente, a konfiguráció viszont úgy
látszik nincsen benne.

 Közben kis keresgéléssel azt találtam, hogy valamikor óta (fenti opció
> esetén!) "config -x /kernel" a megfelelő parancs, és a man config
> legvégén ott a fent említett parancs  - már egyszerűsített formában.

 Működő rendszeren nincs config parancs, 5.5 alatt van, de nincs -x
kapcsolója. Szimplán kiadva a parancsot meg a fordítási környezetet keresi.
Ahogy a manlap is írja, a conf aljegyzékből kell kiadni ezt a parancsot.
Mivel nincs fordított környezetem, ez a lehetőség kiesett.

Üdv,
Laci/GCS
--------- következő rész ---------