[BSD] 2 kerdes: ttys - SCSi

Ádám Szilveszter adamsz at mailpont.hu
2005. Okt. 21., P, 12:50:46 CEST

Szia!

On Ked, Október 18, 2005 2:57 pm, Sajó Zsolt Attila mondta:
> Lenne két kérdésem:
>
> 1: Van egy magyar, 101 gombos, PS/2-es billentyűzetem, 5.4 Stable FreeBSD
> (még a GENERIC kernelrel) alatt próbáltam magyar billentyűzettet
> összehozni.
>        ~/.login_conf beállítása -- rendben
>        /etc/rc.conf beállítása -- rendben
>        /etc/ttys beállítása -- nincs rendben:
>        ha a "cons25"-eket átírom "cond2512"-re nem indul a termcap
> bejelentkezés
>        után.  A következő üzenetet kapom:  csh: Cannot open /etc/termcap
> 					   csh: using dump terminal settings

Nos, ha tenyleg azt irtad be, amit itt bemasoltal, akkor nem csodalom:
nincs olyan terminal tipus, hogy "cond25l2". Nezd csak meg jobban, az
/etc/ttys elejen is ott vannak a hasznos tippek.

> 2: Gondoltam kiveszem a GENERIC kernelböl ami nem szükséges számomra.
> Pl: tudomásom szerint NINCS EGY DARABB SCSI egységem se.

Ez egy jo kezdemenyezes, altalaban mukodik is, de azt azert tudod ugye,
hogy  pl ha usb-s pendrive-ot akarsz hasznalni, akkor megis kelleni fog?
Mas kerdes, hogy modulbol is betoltodik, ha kell. Amihez szinten kell, az
a CD irosok koreben nepszeru ATAPICAM opcio, es ilyenkor (legalabbis 5.4
alatt) nem jo a modul, a kernelben kell lennie par scsi-s dolognak.

> Fordítás -> hiba: ha kiveszem a SCSI bus-t a "make", error-ral kilép.
> Visszateszem, de SCSI controller-eket nem.  Fordítás -> lemegy.  De
> újraindításkor pofára esek, mert ugyan a boot végigmegy, de szemmel
> láthatóan nem úgy ahogy normálisan, és billentyűzet halott a végén, a
> reset gomb az egyetlen amivel hathatok a gépre.

Aminek nyilvan semmi koze a scsi-hoz, hacsak az nem, hogy esetleg tul
lelkes lettel, es meg valamit kivettel, amit nem kellett volna. Abban,
hogy melyik sor mit csinal, segit a NOTES fajl, ami ugyanabban a
konyvtarban van, mint a GENERIC, de sokkal tobb magyarazat van hozza.

> Visszateszek néhány controller-t, több fordítás után arra jutok, hogy az:
>         ahc, ahd, aha, aic és bt nélkül nem hajlandó működni.

Hat az egy elegge sajatos helyi mukodes lenne :-)

> Biztos én vagyok a buta de, ez miért van?

Pl mert benne hagytal valamit, ami ezeket igenyli. A kovetkezo javaslat
ezert az, hogy nezd vegig a NOTES fajl, a Handbook megfelelo fejezete es a
manual oldalak segitsegevel, hogy mit forditasz bele a kernelbe, es
azokhoz milyen mas opciok kellenek meg.

Sok sikert!

Nincs még weboldala? Szeretné olcsón fenntartani? Hozza át domainjét INGYEN!
Webhosting csomag már évente bruttó 12.000 Ft-ért .hu domain regisztrációval!
www.webidea.hu - A MailPont.hu ingyenes e-mail szolgáltató üzemeltetőjétől.