[BSD] Failover cluster dinamikus adatokkal dolgozo webserverhez

Robert Nagy robert at openbsd.org
2005. Ápr. 25., H, 16:33:58 CEST

On (25/04/05 16:28), Attila Nagy wrote:
> Nem tudom Feczónak pontosan mi kell, de pár gondolat:
> - ez így csak failover, nincs terhelésmegosztás. CARP-pal ezt nem is
> igen tudod megcsinálni, hacsak nem két IP-vel (és a DNS round robinra
> bízod a megosztást)
Igy van.

> - gyanítom, hogy ez a "saját farkába harapó kígyó mysql replikáció"
> azért működhet nálad jól, mert egyszerre csak az egyiket írod a CARP
> miatt. De ha mindkettőn sok változtatás lenne, mondjuk olyan dolgokkal,
> amelyek egyediek (auto increment, primary key, stb.), szépen kiesnének a
> szinkronból.
Egyszerre csak 1 mysql-t irok valoban es a masik onnan syncel.
Itt csak akkor lehet ilyen problema ha mikozben a MASTER kiszolgal
en kozbe SLAVEN modositgatom a db ket. Bar meg akkor is mukodnie kene (papiron).
Szerencsere eddig nem volt vele problema. Persze vannak ennel joval szebb
megoldasok is.

> - a CARP önmagában nem fogja figyelni az alkalmazás állapotát, ezt neked
> valahogy kívülről meg kellene oldanod, ami nem biztos, hogy megoldható,
> vagy triviális.
>
> Az a baj ezekkel, hogy játékra jók, de komoly helyen úgysem úszod meg
> SAN, CFS és Oracle nélkül :)
Komoly helyen fut a dolog...nem jatek szinten...