[BSD] Failover cluster dinamikus adatokkal dolgozo webserverhez

Attila Nagy bra at fsn.hu
2005. Ápr. 25., H, 16:28:08 CEST

Robert Nagy wrote:
> http://www.hup.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=6247
> Igaz hogy OpenBSD -s cikk, de ugyanezt megcsinaltuk egy baratommal
> FreeBSD -s gepeken. Honapok ota problema nelkul megy.
Nem tudom Feczónak pontosan mi kell, de pár gondolat:
- ez így csak failover, nincs terhelésmegosztás. CARP-pal ezt nem is
igen tudod megcsinálni, hacsak nem két IP-vel (és a DNS round robinra
bízod a megosztást)
- gyanítom, hogy ez a "saját farkába harapó kígyó mysql replikáció"
azért működhet nálad jól, mert egyszerre csak az egyiket írod a CARP
miatt. De ha mindkettőn sok változtatás lenne, mondjuk olyan dolgokkal,
amelyek egyediek (auto increment, primary key, stb.), szépen kiesnének a
szinkronból.
- a CARP önmagában nem fogja figyelni az alkalmazás állapotát, ezt neked
valahogy kívülről meg kellene oldanod, ami nem biztos, hogy megoldható,
vagy triviális.

Az a baj ezekkel, hogy játékra jók, de komoly helyen úgysem úszod meg
SAN, CFS és Oracle nélkül :)

Bár ettől Feczónak még jó lehet...

--
Attila Nagy                                   e-mail: Attila.Nagy at fsn.hu