[BSD] raid1

Lam Zoltán lamzor at freemail.hu
2004. Okt. 26., K, 15:12:45 CEST

Sziasztok!

Most ismerkedem a FreeBSD-vel, eddig nagyon tetszik a rendszer, de a
lényegre térnék. A cégnél van 1 webszerver aminek adatait
biztonságosabb tárolón szeretném elhelyezni. Ez egy webszerver,
fontos lenne, ha a raid1-ből az egyik winyó elszáll, akkor max 1-2 percig
legyen offline a gép. Olvasgattam az archívumban és láttam, hogy már
volt hasonlókról szó, de nem tudom milyen megoldást válasszak.
Mindenképp dumáljam rá a főnököt egy Adaptec ATA100 2400A
hardwares kártyára ami kb 110 000 HUF bruttó, vagy meg tudnám
oldani softwaresen is úgy, hogy ne lépjenek fel komplikációk ha az egyik
winyó elszáll? Olyan raid1 tükrözést szeretnék, ha az 1ik winyó kiesik,
akkor kikapom a rosszat és a másikról már bootoljon is a rendszer, ne
kelljen nekem ott bootcdvel vagy bármivel babrálni... (ha kell akkor is 2
percnél ne nagyon tartson tovább) Vinum, CCD, RaidFrame kozul meg
tudnam ezt valahogy valositani? Vinumról azt írták sokan, hogy inkább
csak partíciókat lehet vele mirrorolni, nem full winyót, CCD vagy
RaidFrame-vel esetleg?
Ne haragudjatok ha lámát kérdeztem vagy ha már volt hasonló kérdés!

Thx előre is a választ!
Üdv.:
             Lam Zoltán