[BSD] raid1

Attila Nagy bra at fsn.hu
2004. Okt. 26., K, 15:35:09 CEST

Lam Zoltán wrote:
> winyó elszáll? Olyan raid1 tükrözést szeretnék, ha az 1ik winyó kiesik,
> akkor kikapom a rosszat és a másikról már bootoljon is a rendszer, ne
> kelljen nekem ott bootcdvel vagy bármivel babrálni... (ha kell akkor is 2
> percnél ne nagyon tartson tovább) Vinum, CCD, RaidFrame kozul meg
> tudnam ezt valahogy valositani? Vinumról azt írták sokan, hogy inkább
> csak partíciókat lehet vele mirrorolni, nem full winyót, CCD vagy
> RaidFrame-vel esetleg?
Rengeteg lehetőséged van.

Ha van egy kis pénz rá, én vennék egy 3ware kártyát egy hozzá való
fiókkal. Sima PC házban is hot swap működést fogsz tudni vele elérni,
tehát még csak le sem kell állítanod a gépet a diszkcseréhez. www.pixel.hu

Ha kevesebb pénzed van, vegyél csak fiókot és egy pszeudo RAID kártyát,
-vagy még azt se- és csináld szoftveresen a RAID-et.

5-ös FreeBSD-ben használhatod a geom_mirrort, vagy a vinumot is,
elméletileg mindkettő működni fog.

--
Attila Nagy                                   e-mail: Attila.Nagy at fsn.hu
Free Services Network (FSN.HU)           phone @work: +361 371 3536