[BSD] load balancing

Hajdú Zoltán hajdu.zoltan at mku.hu
2004. Okt. 14., Cs, 08:49:04 CEST

Látom Márton, te vagy most a fő vitapartner :)

> Hat, ez is megkozelites kerdese, tobb okbol is. Egyreszt, ha lopott
> windowst hasznalsz, akkor a jog betujet szigoruan kovetve valoszinuleg
> tenyleg igazuk van - de alkalomadtan nem art kulonbseget tenni a kozott,
> hogy mindezt otthon teszed-e, es nem keresel vele penzt, vagy mondjuk
> uzletszeruen, ceg kereteben, aljas modon nyereszkedve azon, hogy nem
> fizeted ki a szoftver arat.

Van külünbség. Míg az első esetben valószínűleg megrovást vagy
pénzbüntetést kap az elkövető, az utóbbiban szabadságvesztést -
ahogyan volt is rá precedens már.

> Azt sem artana figyelembe venni - es itt megint nem segit a jog szigoru
> betuje, - hogy ugyanmar nevetseges, hogy itt, ahol egy ceg atlagbevetele
> toredeke mondjuk egy hasonlo amerikai cegenek, fillerre ugyanannyit kell
> fizetni ugyanazokert a szoftverekert. Nonszensz. (Persze tudom, sok
> okbol nem kivitelezheto, hogy ne ugyanannyiba keruljon, de ettol meg
> nonszensz maga a teny.)

Bár ez még nem jogosít fel a lopásra. Ugye vannak ingyenes
alternatívák is, az esetek 90% -ára.

> Es kicsit tovabb menve, ugyan hogy is van az, hogy mondjuk a felhasznlok
> kozti kozvetlen kapcsolatot hasznalo adattovabbitasi rendszereket
> (kozismertebb neven P2P) egyszeruen be akarjak tiltani mindenestul, mert
> *lehetseges* rajtuk keresztul illegalis zeneket, filmeket es
> szoftvereket terjeszteni? Konyorgom, hol elunk, a kozepkorban?
> Ugyanevvel a lendulettel a konyhakest is be kene tiltani, mert
> *lehetseges* vele embert olni!!

Nem akarják betiltani. Az, hogy valaki lobbizik valamiért, az még nem
jelent társadalmi akaratot is egyben. A marhahúselőállítók
legszívesebben kitiltanák a csirkehúst az éttermekből. És?

> Az ilyen jellegu problemakra sohasem megoldas az egyebkent legalis celra
> teljesen hasznalhato (es jelen peldaban mellesleg az egyen szemelyes
> szabadsagat novelo, es mint ilyen kivanatos) eszkoz betiltasa; egyreszt
> pont mert legitim modon is hasznalhato, masreszt ugyis talalnak helyette
> mast.

Ez általánosan elterjedt tévhit a netes fiatalság körében. Az, hogy
fizetség nélkül jutsz filmekhez, programokhoz vagy zenékhez, még nem
növeli a te szabadságodat...

> Ja, es akkor nem is esett szo arrol, hogy ugyan mi a francert fizetek
> minden egyes megvasarolt CD es DVD utan illeteket az Artisjusnak,
> mondvan hogy avval fedezem az illegalisan masolt filmek es zenek
> jogdijait? Mindezt kifizetve minden tetves CD utan, amire a teljesen
> sajat eloallitasu adataimat, rendszeremet, munkaimat stb. backupolom?!
> (Azt mar csak zarojelben, hogy sokan latnak penzt az igy befolyt
> osszegbol, de a muveszek - akiknek az erdekeit kepviselni hivatott a
> nevezett tarsulat, - lenyegeben soha semmit.)

Sőt, még a fénymásolóban is fizetsz :) Sok zenész örül egyébként az
Artisjustól kapott pénzének, bár szerintem sem teljesen rendben lévő
ez a dolog.

> Kinek is van tobbnyire igaza, es miert is?...

Nekem. Belőled az indulat beszél, és a fiatalos hevület.

Üdv:

Hajdú Zoltán

*** This message has been scanned by MCAFEE eAppliance.