[BSD] load balancing

Marton Fabo morton at eik.bme.hu
2004. Okt. 14., Cs, 11:40:47 CEST

Hajdú Zoltán wrote:

> Bár ez még nem jogosít fel a lopásra. Ugye vannak ingyenes
> alternatívák is, az esetek 90% -ára.

Tenyleg nem jogosit fel, de akkor is nonszensz. Es egyebkent is, probalj
meg egyszer osszerakni mondjuk egy jol mukodo grafikai studiot vagy
szerkesztoseget ingyenes szoftverekkel. Sok sikert hozza.

> Nem akarják betiltani. Az, hogy valaki lobbizik valamiért, az még nem
> jelent társadalmi akaratot is egyben. A marhahúselőállítók
> legszívesebben kitiltanák a csirkehúst az éttermekből. És?

Most nincs idom konkret cikkeket eloasni, de utana fogok nezni. Sajnos
az a baj, hogy pengeelen billeg ez a dolog, ellentetben a csirkehussal.

Az egy altalanosan megertett es felfogott dolog, hogy a csirkehus
ugyanugy egy kaja mint a marhahus, es az ellene valo lazadozas tenyleg
csak alaptalan lobbizas.

Viszont sajna azoknak, akik a donteseket ilyesmiben hozzak, tobbnyire
semmifele belelatasuk nincs a szamitastechnikai technologiai vilagba, es
igenis tendalnak afele, hogy higgyenek a lobbizoknak.

Lasd csak az amerikai (es talan nemsokara az EU-s) szoftver szabadalom
helyzetet: ahelyett, hogy egyaltalan nem is letezne ez a fogalom, vagy
mondjuk 3 vagy 5 ev lenne az ervenyessege, meghosszabbitottak 75 evre
(ha jol csal az emlekezetem). Ha azok, akik ilyesmirol dontenek,
ertenenek a kerdeshez - es nem a multik, hanem a tarsadalom erdekeit
kepviselnek, - ez nem igy lenne.

> Ez általánosan elterjedt tévhit a netes fiatalság körében. Az, hogy
> fizetség nélkül jutsz filmekhez, programokhoz vagy zenékhez, még nem
> növeli a te szabadságodat...

Latod, te is az alapjan, es csak az alapjan iteled meg a dolgot, hogy
fizetseg nelkul lehet rajta keresztul jogdijas termekekhez jutni. Pedig
ennek a szabadsagat az jelenti, hogy a decentralizaltsag miatt
karhatalmilag nem igazan cenzurazhato, igy pl. szamizdat, a rendszernek
nem tetszo anyagok terjedeset sokkal nehezebben tudnak rajta korlatozni,
vagy egyaltalan megfigyelni. Azt hiszem, ezek eleg fontos elemei az
egyen szemelyes szabadasaganak.

> Sőt, még a fénymásolóban is fizetsz :) Sok zenész örül egyébként az
> Artisjustól kapott pénzének, bár szerintem sem teljesen rendben lévő
> ez a dolog.

Epp arra probaltam utalni, hogy az Artisjus pofatlan modon lenyeli az
egesz lovet, es szinte semmit nem ad a zeneszeknek. En egy-ket elso
kezbol ezt hallottam. Ja, viszont cserebe a kotelezo tagdijat azt nagyon
szorgalmasan beszedi a zeneszektol is, vagyis meg ok fizetnek.

> Nekem. Belőled az indulat beszél, és a fiatalos hevület.

Ja, evvel nem tudok vitatkozni. Dicseretes magabiztossag.

> Üdv:
>
> Hajdú Zoltán

mortee

--
The two basic principles of Windows system administration:
     * For minor problems, reboot