[BSD] Re: Midnight Commander

Adam Szilveszter adam at nhh.hu
2004. Júl. 21., Sze, 16:28:17 CEST

Zsolt Sztankay wrote:

> Engem inkabb az erdekel mitol lehet, ha korabban nem volt ilyen.

Mondom: pl attol, ha szoktal vele ftp-zni, vagy Win megosztasokat
elerni... azokhoz mind kell.

> Most nem vagyok a 5-os gep mellett, igy emlekezetbol irom, de amire
> emlekszem, hogy alapbol 'bind hosts' volt a feloldas sorrend, azt
> atirtam 'hosts bind'-re a /etc/host.conf allomanyban.

Az az allomany mar nem zavar sok vizet, csak kompatibilitasi okbol van
ott. Az mc se hasznalja mar szerintem. (Tkp az egyetlen alkalmazas ami
biztosan hasznalta az a regi 4.x-es Netscape volt, mert abba fixen bele
volt drotozva, annak ugyanis sajat resolvere van nem a rendszeret hasznalja)

> Aztan egyszercsak
> visszakerul a regi bejegyzes pedig nem valtoztattam rajta, plusz
> mergemaster alatt sem nyult hozza, hiszen arra rakerdez.

Viszont minden ujraindulaskor ujra letrejon az /etc/nsswitch.conf
alapjan. Legalabbis regebben ezt csinalta.

> Aztan talaltam
> egy /etc/nssswitch.conf(?) allomanyt, amiben 'bind hosts' volt es lehet,
> hogy az alapjan valamikor boot kozben felulirta a rendszer.

Igen.

> Ugyhogy ott
> is atirtam a sorrendet 'hosts bind'-re. Aztan a hosts allomanyban az
> alap installkor odakerulo sorok voltak pl:
> 1.2.3.4 firefox.mozilla.org firefox
> 1.2.3.4 firefox.mozilla.org.
> 127.0.0.1 localhost.mozilla.org localhost
> 127.0.0.1 localhost.mozilla.org.
> Ebbol csinaltam egy nekem "szabvanyos" hosts allomanyt:
> 1.2.3.4 firefox.mozilla.org firefox
> 127.0.0.1 localhost.mozilla.org localhost
> es igy ment (persze a beirt domain nevek peldak). Miert vannak a pontos
> vegu domain bejegyzesek az allomanyban?

Az csk annyit jelent, hogy a beirt domain nev abszolut (mar nincs utana
semmi) es nem valaminek a relativ aldomainje. Az emberek ezt nem szoktak
tudni, es igen csodalkoznak, amikor talalnak ilyen neveket, hogy

www.microsoft.com.atiedbe.gyereide-takarodj.hu

pedig ez teljesen rendben van, es semmi koze a Microsofthoz... csak
szokatlan, hogy hatrafele kell olvasni.

A lenyeg, hogy abban az allomanyban a geped neve szerepeljen.