[BSD] Re: Midnight Commander

Zsolt Sztankay stan at mail.datanet.hu
2004. Júl. 21., Sze, 16:59:42 CEST

> Mondom: pl attol, ha szoktal vele ftp-zni, vagy Win megosztasokat
> elerni... azokhoz mind kell.
Hogy mikor kellene a resolver az rendben, de indulaskor mit keresne egy
ftp-n az mc? Fokent, hogy esetemben egyiket sem hasznaltam (mert amugy
persze lehetne a panel elmentett indulokonyvtara egy win-es megosztas).

> Az az allomany mar nem zavar sok vizet, csak kompatibilitasi okbol van
> ott. Az mc se hasznalja mar szerintem.
Ezt jo tudni.

> Az csk annyit jelent, hogy a beirt domain nev abszolut (mar nincs
> utana semmi) es nem valaminek a relativ aldomainje.
BIND-nel oke, van szerencsem hozza, de a hosts file nem egy az egyben
old fel? Ha jol emlekszem a formatuma valami ilyen:
ip hostname alias [alias ...]
Azaz aldomain nem lehet a masodik oszlopban, ott teljes nev van es
utana jonnek a "relativ aldomain"-ek. Tehat a masodik oszlop
egyertelmuen meghatarozza a teljes nevet, nem kell utana varialni.
Gondolom az alias eseten meg az /etc/resolv.conf search sora jatszik
be, amit oda irtam, mint keresendo domain azokbol a hosts-ban levo
aliast megtalalta azon az ip cimen. Tehat:
- search a.com b.com c.com
- 1.2.3.4 ize.a.com ize
Azaz ha kerestem pl egy ize.c.com-ot, akkor hosts-ban nem talalta, de a
search-bol kiszedte a c.com-ot az ize alias alapjan meg adott egy
1.2.3.4-es ip cimet. Vagy nagyon el vagyok tevedve? :)

> A lenyeg, hogy abban az allomanyban a geped neve szerepeljen.
Az benne volt, de megsem szerette. Igazabol ez volt a furcsa, hogy a
mukodes es nem mukodes kozt nem tortent semmi valtozas az mc
ujraforditasan kivul.

Udv,
Zsolt