[BSD] Re: Midnight Commander

Mohacsi Janos mohacsi at niif.hu
2004. Júl. 21., Sze, 16:26:24 CEST

On Wed, 21 Jul 2004, Zsolt Sztankay wrote:

> [...]
> emlekszem, hogy alapbol 'bind hosts' volt a feloldas sorrend, azt atirtam
> 'hosts bind'-re a /etc/host.conf allomanyban. Aztan egyszercsak visszakerul a
> regi bejegyzes pedig nem valtoztattam rajta, plusz mergemaster alatt sem
> nyult hozza, hiszen arra rakerdez. Aztan talaltam egy /etc/nssswitch.conf(?)
> allomanyt, amiben 'bind hosts' volt es lehet, hogy az alapjan valamikor boot
> kozben felulirta a rendszer. Ugyhogy ott is atirtam a sorrendet 'hosts
> bind'-re. Aztan a hosts allomanyban az alap installkor odakerulo sorok voltak

Nyert. A FreeBSD 5.x-ben /etc/nsswitch.conf van:
hosts: files dns
Ebbol ujrageneralodik a /etc/host.conf reboot-kor a compat 4.x
csomagoknak. De akkor kene benne lennie:
# Auto-generated from nsswitch.conf, do not edit
sornak.

> pl:
> 1.2.3.4 firefox.mozilla.org firefox
> 1.2.3.4 firefox.mozilla.org.
> 127.0.0.1 localhost.mozilla.org localhost
> 127.0.0.1 localhost.mozilla.org.
> Ebbol csinaltam egy nekem "szabvanyos" hosts allomanyt:
> 1.2.3.4 firefox.mozilla.org firefox
> 127.0.0.1 localhost.mozilla.org localhost
> es igy ment (persze a beirt domain nevek peldak). Miert vannak a pontos vegu
> domain bejegyzesek az allomanyban?

Ez jo kerdes. Elvileg nem kene lennie ilyennek. Meg 7-8 evvel ezelott volt
egy resolver hiba (BIND resolverben vol a hiba), ami miatt erdemes volt
akkor betenni a . vegu neveket, kulonben a levelezes lassu volt...

Udv:
 	Mohacsi Janos