[BSD] Handbook - kézikönyv

Adam Szilveszter adam at nhh.hu
2004. Júl. 7., Sze, 16:49:20 CEST

Somogyi Peter wrote:

> [...]
> segitsegevel szabad elkezdeni forditani. Ilyenbol sajnos keves free cucc
> van ami jo es hasznalhato. Ezert ova intelek attol, hogy editorban
> szeletenkent mindenki nekiessen es CVS-be tarolva dolgozzatok. Amellett,
> hogy a kifejezesek, stb.-k nem lesznek olyan egysegesek, az utolagos
> karbantartas es frissites egy valodi remalom lesz pl. fuzzy matching
> nelkul, amely a mar leforditott szegmensek kozul a leghasonlobbakra
> rakeres. Egy forditast segito rendszer beuzemelese az elejen
> tobblet-energiat visz el, de meretesebb munkaknal boven megterul.

Egyetertek a segito alkalmazasok szuksegessegevel. Kulonosen az egyseges
szemantika megteremtese nagyon nehez az elejen, de pl bizonyos
stilisztikai konvenciok betartasa is lenyeges.

>  Szerencsere van megoldas ;) Atya figyelmet biztosan nem keruli el a
> thread, es ha van ideje szerintem segit az uj oohu fordito
> atszabasaban, amely a Handbook-ot talalna fel weben szegmensenkent (ez
> utobbi a forditas "alapegysege", ami nagyon megkonnyiti az eletet).
> Ha mas nem, esetleg a forrast kerjetek el, mert ha jol emlekszem a
> http://office.fsf.hu/work/ cimen csak a regi, Zero fele tool van fennt.

Viszont nem tudom, hogy mennyire integralhato egy ilyen eszkoz a FreeBSD
Doc Projekt kornyezetebe, amely egy maghatarozott (modositott SGML
DocBook dialektusban irt) kimenetet var passzentos whitespace-vel stb.
(Elvileg gondolom nem akkora gond...) tehat magyaran, hogy mennyire
kezeli egy ilyen eszkoz a markupot. Ugyanis nekem meg az a
tapasztalatom, hogy ha nem csinaljak az emberek szigoruan parhuzamosan a
forditast meg a markupot, akkor utolag nem lesz olyan onkentes, aki a
markupolas lelekolo munkajat felvallalna, plane egy tobb szaz oldalas
munel, mint amilyen a handbook. Az igazi nehezseget megcsak nem is a
trivialis esetek jelentik (mint pl <para></para> a bekezdesek kore)
hanem azok a vegulis igy is-ugy is eldontheto esetek, amikor egy-egy
szot kell markupolni vagy parancskent, vagy kepernyobevitelkent, vagy
fajlnevkent vagy... ezek sajnos kezi munkak, az automata ehhez tul buta.