[BSD] SiI3112 raid install

Vilmos NEBEHAJ vnebehaj at mail.ahiv.hu
2004. Jan. 25., V, 20:35:48 CET

hi,

On Jan 25, 2004, at 8:21 PM, Zsolt Sztankay wrote:
> Adott egy konfiguracio:
> - Shuttle AB60R alaplap, SiI3112-es SATA RAID chip-pel
> - ATA csatlokozon egy CD-ROM (primary master)
> - SATA csatlakozon ket 80 GB-os vinyo
> - A SATARAID BIOS bekapcsolva es tukrozesre beallitva a ket vinyo
>
> Erre a gepre akarok egy FBSD-t telepiteni ugy, hogy teljes tukor
> legyen a ket vinyon. A 5.2-es mar kezeli a chip-et, de nem egy
> egysegkent latom a raid-et, hanem a ket vinyot kulon-kulon, mint ad4
> es ad6. Magyaran olyan, minth a raid nem "elne", vagy csak nem ismeri
> fel a FBSD.

nincs ar0 device? az lenne a raid tomb. ez mellett latszik ataraidnel
a ket vinyo is, mint kulon-kulon device.

> Probaltam meg a vinum-ot, de mivel idaig nem hasznaltam, nem jutottam
> vele sokra. Annyit megertettem, hogy teljes tukrot nem tud, hiszen
> legeloszor csak a kernel betoltesekor fog elni (ha beforditom a
> kernelbe persze). Tehat, ha az egyik vinyo meghal, a masikrol nem
> tudok bootolni, hiszen az mbr, kernel loader es egyebek nem lesznek
> tukrozve, mivel a vinum betoltodese elott "keletkeztek".

elvileg lehetne hasznalni a vinumot arra, hogy az egesz rendszer
egy mirroron legyen, de sajna 5.x alatt perpill broken a vinum
(bar Grog szerint csak a swap-vinumon formacio nem muxik).

> Ami kerdesem lenne, van-e megoldas az idezett hardveren tukrozeses
> rendszert letrehozni. Ha nem, akkor milyen raid-es chipkeszlet kell,
> amit kiprobaltan tud a FBSD.

ha jot akarsz magadnak, veszel egy AMI Megaraid/HP Netraidet esetleg
Mylexet. SCSI is meg draga is relative, de nem olyan hulladek mint ez az
ataraid stuff - azzal nem fogsz szivni...

-vili