[BSD] SiI3112 raid install

Zsolt Sztankay stan at mail.datanet.hu
2004. Jan. 25., V, 20:21:53 CET

Sziasztok!

Adott egy konfiguracio:
- Shuttle AB60R alaplap, SiI3112-es SATA RAID chip-pel
- ATA csatlokozon egy CD-ROM (primary master)
- SATA csatlakozon ket 80 GB-os vinyo
- A SATARAID BIOS bekapcsolva es tukrozesre beallitva a ket vinyo

Erre a gepre akarok egy FBSD-t telepiteni ugy, hogy teljes tukor
legyen a ket vinyon. A 5.2-es mar kezeli a chip-et, de nem egy
egysegkent latom a raid-et, hanem a ket vinyot kulon-kulon, mint ad4
es ad6. Magyaran olyan, minth a raid nem "elne", vagy csak nem ismeri
fel a FBSD.

Probaltam meg a vinum-ot, de mivel idaig nem hasznaltam, nem jutottam
vele sokra. Annyit megertettem, hogy teljes tukrot nem tud, hiszen
legeloszor csak a kernel betoltesekor fog elni (ha beforditom a
kernelbe persze). Tehat, ha az egyik vinyo meghal, a masikrol nem
tudok bootolni, hiszen az mbr, kernel loader es egyebek nem lesznek
tukrozve, mivel a vinum betoltodese elott "keletkeztek".

Ami raid kartyaval foglalkoztam idaig (keves volt es regen is :), az
mind egy egysegkent mutatta a raid tombot, ugyhogy nekem mar ott
buzlik a dolog, hogy mind a ket egyseget latom kulon-kulon.

Ami kerdesem lenne, van-e megoldas az idezett hardveren tukrozeses
rendszert letrehozni. Ha nem, akkor milyen raid-es chipkeszlet kell,
amit kiprobaltan tud a FBSD.

Udv,
Sztankay Zsolt