[BSD] Linux NFS kiszolgalo - OpenBSD kliens

Kovács János kovacs.janos at ofi.hu
2004. Jan. 24., Szo, 12:15:04 CET

On 2004.01.23 23:21:46 Bognár Zsolt wrote:
>Sztem próbáld "-o tcp" egyrészt, mert megérdemled:-) listákon azt
olvastam,
> udp gázos. Bár nem ez a hiba.
Akkor is fog UDP-t használni, bár gondolom ez OK,

> helyreállítani csak úgy lehetett, ha új tűzfal szabályt adtam neki(k).
Amíg
> ez nem volt meg kill-9 sem segített.
> Nekem végülis ez is lett a megoldás, kicsit lazítani kellett a tűzfal
> szabályokon.

Az hogy v2-nek vagy v3-nak milyen portok kellenek milyen irányokban
milyen protokollhoz, az egzaktul adott. Ha a rulok hiányoznak, akkor azon
nincsmit csodálkozni, ha nemmegy.

A másik ami még számíthat: az ipf nagyon sokáig gázos volt ilyen
szempontból (FBSD-be talán 4.6-4.7 körül fixálták) és sok thread is volt
róla.
Mivel nem mondtad, hogy hol milyen filtereid vannak, ennek nézz utána.
Esetleg megnézheted a teljes úton, hogy mi a jelenség ha megáll a forgalom.
(elvesznek fragek, setup nelküli válaszok... ) Persze az sem árt, ha
gépeiden
nézel szét, pl nelegyen drop synfin, stb...
Az NFS meglehetősen ringyó megoldás, a protokollok gyalázásánál szokták
emlegetni...

KOko