[BSD] Re: Reiserfs mount FreeBSD 5- höz

Attila Nagy bra at fsn.hu
2004. Dec. 7., K, 09:34:08 CET

Papp Tamas wrote:
> Ez szerintem max. egy cegtelen hitvita.
Cégtelen? :)

> Lehet, es ha itt tartunk, biztos vagyok benne, hogy ha lesz
> journaling, akkor azt az UFS-hez fogjak megcsinalni, esetleg meg
> taulva is az elodok fejlesztesi hibaibol problemaibol..
Hááát. Ha jól vettem ki abból a pár foszlányból a Dragonflyban XFS-t
szeretnének portolni (vagy újraírni, nem tudom), így ha ők megcsinálják
talán hamarabb lesz abból valami a többi BSD-ben is.

Nem tudom. A FreeBSD kötődése az UFS-hez a legerősebb, hiszen valahol
abban a csapatban van McKusick.

Viszont ő meg más megközelítést választott :)

> En sokkal-sokkal tobb idore emlexem. De aztan az is lehet, hogy
> tevedek..vagy az ext2-t lassabb fsck-zni.
Könnyen lehet. ext2-t formázni is elmondhatatlanul több ideig tart, mint
egy UFS2 fájlrendszert. A Linux konferencia előtt formáztam egy 1PB-os
fájlrendszert, kb. 30 percig tartott. (nem mértem pontosan, 2TB
megformázása volt kb. 5-10 mp)

Anno egy lassabb (kb. 20 MBps-es IO-val rendelkező) diszkdobozon 1,3 TB
megformázása UFS2-vel 50 mp volt, ext2-vel meg valami 5-8 perc. UFS1
több mint 10 perc volt (az sokkal többet ír, végignyalja a teljes diszket).

Az ext2-nél nem elsődleges prioritású az fsck fejlesztése, mivel ott az
ext3, az UFS-nél viszont valamit lépni kell, mert két év múlva már a
legkisebb ATA-s diszk kb. 300 GB-os lesz...

--
Attila Nagy                                   e-mail: Attila.Nagy at fsn.hu
Free Software Network (FSN.HU)           phone @work: +361 371 3536