[BSD] Re: Reiserfs mount FreeBSD 5- höz

Papp Tamas tompos at martos.bme.hu
2004. Dec. 6., H, 15:31:33 CET

On Mon, Dec 06, 2004 at 03:12:17PM +0100, Zahemszky Gabor wrote:

> Azert megmondhatnad kritikailag, hogy _ebben a fent emlitett kitetelben_ mi
> volt a linuxutalat? (Nem a korabbi, kesobbi szovegemre, hanem erre a
> mostanira gondolok, amikor felveted.) Azt jeleztem, hogy azert, mert a
> linuxos tarsadalom egy jelentos reszenek halvany fogalma sincs arrol, hogy
> mi egyaltalan a SoftUpdates, meg mit (es hogyan) csinal egy naplozo
> fajlrendszer, azert meg van gyozodve arrol, hogy valami, ami nem az, az nem
> lehet jo. Ezzel szemben ok tobben vannak, tehat nekik van igazuk. Hogy is
> volt a reklam: egymilliard legy nem tevedhet?

Nem, csupan van egy alap helyzet: a journaling ugy tunik, jobban
bejovos, hiszen epp ezen a todo listan is szerepel, hogy jo lenne, ha
lenne egy journaling fs. Jobb lenne azert is, mert linux felhasznalo
van vagy 10x annyi mint monjduk bsd felhasznalo, igy konnyebb lenne
ebben a tekintetben a bsd-knek alkalmazkodniuk a linuxos fs-ekhez,
mint forditva.
Miert akarna barki is UFS+SA-t hasznalni, amikor lenne annal egy jobb,
egyszerubb megoldas is. Senki nem akar a szellel szemben pisalni.

Erre Te kijelented, hogy a linuxosoknak semmi fogalmuk nincsen se a
az SA-rol se a journalingrol, legalabbis a nagy tobbseguknek. Pedig ez
tokmind1, mint ahogy Szilveszter ezt irta..

> Valaki valamit felreert: jo sokszor hallani olyan kerdest, hogy mi modon
> tudna valaki atvinni az adatait Linux/FreeBSD kozott. Eddig az volt a
> valasz, hogy ha van ext2 (vagy ext3) particiod, akkor ami azon van,
> lathato. Csak eppen mostanaban mintha tulsulyba kerultek volna azok a
> disztribuciok (es azok a Linux-felhasznalok), akik/amelyek Reiser3-t adnak
> alapbol. No en megirtam, hogy ha valakinek ilyen nyugje van, immar ez sem

En igazabol arra regaltam, hogy egy kicsit lehetne egysegesiteni az fs
tamogatast legalabb a szabad unix-like OS-ek kozott, es hogy ez hogyan
lenne jo.

> athaghatatlan akadaly, mert olvasni mar tudja az R3-t az FBSD. Es
> kiprobaltam, hogy mukodik. Ennyit jeleztem. Az R4 tudtommal meg nem tart
> ott, hogy ez legyen az altalanosan elterjedt metodus, aki meg azt hasznal,
> abbol kinezek annyi inteligenciat, h majd atviszi CD-RW-n, vagy egyeben -
> ha akarja.

A reiser4 meg sajat maguk szerint is hasznalhatatlan produktiv
kornyezetben (en meg a reiser3-at sem szivesen hasznalom). Vki, akinek
adok ebben a temaban a szavara es foglalkozik is ilyenekkel sokat,
amint latom, azt mondta, hogy a reiser4-nek meg kell legalabb 1 ev.

> Valaki esetleg nem dobna be igenyet a JFS-re is? Ugyanis az nem tunt fel, h
> nekem nem igenyem a journalling, en megvagyok az UFS2-vel es a SA-val.

Szerencsere engem sem erint a tema, nem hasznalom a ket rendszert
egymas mellett.

A journaling fs meg azt erintheti BSD-n, aki nagy tarteruleteket
hasznal es vmiert ki is dolnek azok a gepek alola neha. Errol talan
bra tudna szolni, ha egyaltalan szokott az fsn kidolni:)

tompos