[BSD] Re: Reiserfs mount FreeBSD 5- höz

Attila Nagy bra at fsn.hu
2004. Dec. 6., H, 15:51:26 CET

Papp Tamas wrote:
> Miert akarna barki is UFS+SA-t hasznalni, amikor lenne annal egy jobb,
> egyszerubb megoldas is. Senki nem akar a szellel szemben pisalni.
Valaki mondja már el nekem, hogy a softupdates miért SA?
Az UFS(2) FreeBSD alatt legalábbis a journal hiányától eltekintve
szerintem jó fájlrendszer. Képes nagy fájlok, fájlrendszerek (nem a 2
GB-os korlátra gondolok) kezelésére, tud ACL-eket, egyéb objektumokat
(MAC pld) tárolni és azt hiszem mondhatjuk, hogy kiállta az idő
próbáját, azaz viszonylag kevés adatsérüléses esetről lehet hallani
(McKusick halálosztói jól működnek :))).

> Erre Te kijelented, hogy a linuxosoknak semmi fogalmuk nincsen se a
> az SA-rol se a journalingrol, legalabbis a nagy tobbseguknek. Pedig ez
> tokmind1, mint ahogy Szilveszter ezt irta..
Zahyt az idegesíti azt hiszem, ami mindenkit zavar, aki egy kicsit is
képben van valamivel kapcsolatban. Arról van szó, hogy olyan emberek
tépik a szájukat, akiknek láthatólag az égvilágon semmi közük nincs egy
adott terület működéséről, mégis meg vannak győződve arról, hogy az
"övék" a király.

Nincs azzal semmi baj, aki konkrétan, szakmailag megindokolja, hogy
miért szar a softupdates, vagy miért szar a naplózó megközelítés.

> En igazabol arra regaltam, hogy egy kicsit lehetne egysegesiteni az fs
> tamogatast legalabb a szabad unix-like OS-ek kozott, es hogy ez hogyan
> lenne jo.
A lehetőség végülis mindig is adott volt. A Linuxos társadalom
használhatta volna az UFS-t egy mégjobb fájlrendszer alapjaként, vagy
kiadhatott volna egy teljesen mást, de a másik fél által is elfogadható
licensszel.

Ehelyett az történt, hogy van pár viszonylag platform-specifikus,
nehezen portolható fájlrendszer (mondom ezt úgy, hogy a portolás
nehézségéről semmi információm nincs :), amelyet ráadásul még a más
megközelítés mellett licenszproblémák is sújtanak (GPL, nem GPL, stb.).

Valójában kinek a feladata egy fájlrendszer széleskörű elérhetővé tétele? :)

> A journaling fs meg azt erintheti BSD-n, aki nagy tarteruleteket
> hasznal es vmiert ki is dolnek azok a gepek alola neha. Errol talan
> bra tudna szolni, ha egyaltalan szokott az fsn kidolni:)
Néha, de a mai napig nem sikerült rájönnöm, hogy pontosan miért.
Gyanítom, hogy a Promise doboz firmware-je szar, mert van hogy eltűnik a
SCSI buszról, amit az OS nem mindig díjaz. Most már többedszer frissítek
firmware-t és mindig abban reménykedek, hogy nem én vagyok az egyedüli
ember, aki ilyen dobozt komolyabban használ :)

Nagy tárterület egyébként nincs. Legalábbis 1,3TB-ot 2004-ben nem hívnék
nagynak. Ennek ellenére egy fsck kb. 50 perc.

Bár legutóbb már a background fsck-t is túléltre, úgyhogy valami csak
lesz ebből a FreeBSD ötösből :)))

--
Attila Nagy                                   e-mail: Attila.Nagy at fsn.hu
Free Software Network (FSN.HU)           phone @work: +361 371 3536