[BSD] Re: Reiserfs mount FreeBSD 5- höz

Zahemszky Gabor gabor at zahemszky.hu
2004. Dec. 6., H, 15:12:17 CET

Papp Tamas írta:

> "Udito" ezt a linuxutalatodat hallgatni folyamatosan (no flame,
> ez kritika).

Azert megmondhatnad kritikailag, hogy _ebben a fent emlitett kitetelben_ mi
volt a linuxutalat? (Nem a korabbi, kesobbi szovegemre, hanem erre a
mostanira gondolok, amikor felveted.) Azt jeleztem, hogy azert, mert a
linuxos tarsadalom egy jelentos reszenek halvany fogalma sincs arrol, hogy
mi egyaltalan a SoftUpdates, meg mit (es hogyan) csinal egy naplozo
fajlrendszer, azert meg van gyozodve arrol, hogy valami, ami nem az, az nem
lehet jo. Ezzel szemben ok tobben vannak, tehat nekik van igazuk. Hogy is
volt a reklam: egymilliard legy nem tevedhet?

> Amugy mint lattuk, felmountoltad az ext3-as particiokat, csak nem
> journaling tamogatassal. Akkor mi a baj? Ha azt szeretnetek, hogy
> lassa mind2 rendszer a particiokat journalinggal egyutt, hat akkor
> irjatok meg a journaling tamogatast az ext2 melle es eksz az ext3, ez
> a legeccerubb, nem?

Valaki valamit felreert: jo sokszor hallani olyan kerdest, hogy mi modon
tudna valaki atvinni az adatait Linux/FreeBSD kozott. Eddig az volt a
valasz, hogy ha van ext2 (vagy ext3) particiod, akkor ami azon van, lathato.
Csak eppen mostanaban mintha tulsulyba kerultek volna azok a disztribuciok
(es azok a Linux-felhasznalok), akik/amelyek Reiser3-t adnak alapbol. No en
megirtam, hogy ha valakinek ilyen nyugje van, immar ez sem athaghatatlan
akadaly, mert olvasni mar tudja az R3-t az FBSD. Es kiprobaltam, hogy
mukodik. Ennyit jeleztem. Az R4 tudtommal meg nem tart ott, hogy ez legyen
az altalanosan elterjedt metodus, aki meg azt hasznal, abbol kinezek annyi
inteligenciat, h majd atviszi CD-RW-n, vagy egyeben - ha akarja.

> Persze szo van az XFS-rol is, mintha ugy hallottam volna, az is jo
> lenne, sot, talan a legjobb, szerintem.

Elvben az is portolodik, bar mostanaban nagy korulotte a csond.

Valaki esetleg nem dobna be igenyet a JFS-re is? Ugyanis az nem tunt fel, h
nekem nem igenyem a journalling, en megvagyok az UFS2-vel es a SA-val.

Zahy < Gabor at Zahemszky dot HU >