[BSD] Kezdo kerdesek...

Teubel György tgyurci at ond.vein.hu
2003. Nov. 24., H, 09:11:24 CET

Szia!

> vezeto utat.A linux disztribek
> kozotti kulonbseget nem volt nehez kitalalni

Nem akarok flame temat elkezdeni, de IMHO nagyjabol minden linux disztroban
ugyanazok a progik vannak.

> Lehet boldogulni debian linuxos berogzodessel? :)
> Mi a lenyegi kulonbseg a BSD valtozatok kozott?
> (NETBSD,FREEBSD,OPENBSD,DRAGONFLYBSD...)

Errol talalsz infot a list archivimaban.
Hirtelenjeben ezt talaltam:
http://WWW.HU.FreeBSD.ORG/hu/arch/2001/Nov/3521.html

> annak,hogy ennyi agon indult a fejlesztes.Mi milyen teruletre
> ajanlot,specializalodott???

Erre a szokasos szoveget tudom mondani :) :
FreeBSD: i386-os architektura, a legjobb szerver akar lenni
OpenBSD: legbiztonsagosabb oprendszer
NetBSD: legtobb architektura tamogatasa, de amugy altalanos celu
(ezt meg biztosan ki fogja valaki egesziteni :)

> Van-e esetleg valamelyik disztribnek olyan oriasi szolgaltatasa ami miatt
> erdemes valasztani...(pl.debian-apt-get)?

Olyan csomagkezelo, mint a dpkg+apt-get nincs alapbol bsd-k re.
Monduj jo dolog a ports gyujtemeny midharom valtozatban (NetBSD-ben pkgsrc
a neve).

> Csak par megas kis file-okat talaltam.A CD.iso pedig 2,9M??Ez csak ekkora
> lenne?

Az eredeti OpenBSD telepito cd-ket nem lehet letolteni, csak megvenni.
Ezt irjak is a honlapon. Van leiras, hogy hogyan lehet sajat cd-t csinalni,
de meg nem probaltam. Az a kis iso csak a cd-rol valo bootolashoz kell.