[FreeBSD] sendmail config

Szabados Jozsef Szabados.Jozsef at snt.hu
2002. Már. 20., Sze, 12:52:04 CET

Szia

Tenyleg nem kotexes. De erdekelt, a dolog, es atnyalaztam
az idevonatkozo RFC-t (rfc 1985). Egy apro resz:

   Therefore, this memo introduces the ETRN command.  This command uses
   the mechanism defined in [4] to define extensions to the SMTP service
   whereby a client ("sender-SMTP") may request that the server
   ("receiver-SMTP") start the processing of its mail queues for
   messages that are waiting at the server for the client machine.  If
   any messages are at the server for the client, then the server should
   create a new SMTP session and send the messages at that time.

Azaz a "kliens" raszol a szerver 25-os portjara, hogy kuldd a leveleimet,
majd a szerver az kliens 25-os portjara elkezdi kuldeni a leveleket.
A fetchmailre az elso fazisban van szukseg.
Erre pedig boven eleg a sendmail mellol az idezett telnetes script.

Egy pelda:

   C: ETRN sigurd.innosoft.com
   S: 250 OK, queuing for node sigurd.innosoft.com started
   C: ETRN innosoft.com
   S: 250 OK, queuing for node innosoft.com started

   OR

   C: ETRN sigurd.innosoft.com
   S: 251 OK, no messages waiting for node sigurd.innosoft.com
   C: ETRN innosoft.com
   S: 252 OK, pending messages for node innosoft.com started
   C: ETRN mysoft.com
   S: 253 OK, 14 pending messages for node mysoft.com started

On Wed, Mar 20, 2002 at 12:08:22PM +0100, SITKEI Attila wrote:

> uhum. atmesz egy masik helyre, ho`tmas mta stb. _ezert_ jobb, ha van egy
> tool, mely ,,leszed'' leveleket. amugysem kell, h az mta ilyen
> transportalasokkal foglalkozzon. IMNSHO

A telnetes script (5 sor) kb. hasonlo tool. Amennyit valtoztatni
kell a fetchmail inditasanal, annyit a telenetelos scripten.

> nem ertem, mitol lenne ez lyuk. rfc szerint teszi a dolgat.

Plusz egy alkalmazas, hibak lehetnek benne. Persze, szigoruan IMHO.

> _ha_ tamogatja

> (teflon:db)$ ls -l `which fetchmail`
> -rwxr-xr-x    1 root     root	150524 Aug  6  2001 /usr/bin/fetchmail
> (teflon:db)$

Tevedtem na ;-)

> ez linuxon van mondjuk
>
> --
> tfe&

Persze ettol fuggetlenul, ugy csinalod, ahogy akarod ;-))
(Amugy szep, hogy ugyanazt meg lehet oldani tobbfelekeppen, nem
vagy rakenyszeritve "sablonos" dolgokra, nem?)

udv,
Szabados Jozsef