[FreeBSD] alap kerdesek (+ sendmail is)

Adam Szilveszter sziszi at bsd.hu
2002. Már. 18., H, 18:19:56 CET

Hali mindenki!

On Mon, Mar 18, 2002 at 02:12:38PM +0100, Pőcze Balázs wrote:
> Bocsánatot szeretnék kérni, hogy ilyen alap dolgokkal zavarok, de
>  kell egy hely, ahol megtudhatom, ami érdekel.

Semmi gaz, ez a lista ezert van (noha neha tenyleg egesz erdekes
dolgokrol dumalnak itt emberek:-)

> Szóval két problémám lenne. Az egyik az, hogy hogyan a fenébe tudok
> működtetni egy https kiszolgálót, mert a sima apache fut, minden szép
> és jó, de az apache-ssl nem akarja az igazságot (nmap nem látja a

Regen probaltam mar utoljara azt a BenSSL-t, de (mint sokan irtak
elottem) az apache13+modssl port ajanlott. Az mukodik. Mas kerdes, hogy
meg nem sikerult rajonnom, hogy ha a szerver certjenek adok jelszot,
akkor hogyan tud a szerver a gep indulasakor elindulni magatol vagy
legalabbis ugy, hogy en ott ulok es beirom. Mert jelenleg ha van jelszo
akkor egyszeruen az indulaskor az apache-ot indito script ott
letaborozik es var, de *nem* dobja fel a password promptot, igy pedig
hiaba var. Persze, ha elobb hagyod hogy a gep feljojjon rendesen es
aztan belepsz es interaktivan inditod az apache-ot akkor minden szuper.
Csak eppen ez nem tul elegans:-( De jelszo nelkul teljesen jol kell
mennie. A httpd.conf-ban az SSL szekciot be kell allitani jol.

> A másik gond inkább egy érdeklődés lenne, miszerint van-e lehetőségem
> egy lucent chipsetes modemet használni. Belső, PCI-os, linux alatt nem
> volt vele gond, szóval van benne némi vas is, de a fene tudja....

Egyszeru(en nagyszeru): Rakd be a gepbe es probald meg egy terminal
progival (pl tip, vagy cu, vagy kermit, vagy...) beszelgetesre birni.
Eleg ha kezdetnek teszt parancsokat adsz neki. Ha nem szoftmodem, azokra
is valaszolni fog jol. Ha az, akkor pedig:-) ports/net/ltmodem asszem. A
port neve biztos. A helye nem:-) Az egy Lucent Winmodem driver.

Masik mai kerdes (sendmail): Ha mar amugy is az ISPs megoldasoknal
tartunk, ETRN, ha elerheto, szinten megoldas lehet. (Mas kerdes, hogy
azt nem adjak barkinek)

* Adam Szilveszter * Szombathely * email: sziszi at bsd.hu *