[FreeBSD] Re: gimp-gond megoldodott

Adam Szilveszter sziszi at bsd.hu
2001. Jan. 7., V, 10:03:00 CET

Szia!

On Fri, Jan 05, 2001 at 01:14:06AM +0100, Miklos Niedermayer wrote:

> Sajnos igen.  Azért sajnos, mert ott tartunk, hogy jó kártyának számít
> most is, és akkor is annak számított.  Pedig legfeljebb gyenge közepest
> kellene érdemelnie, de egyszerűen nem volt jobb. :(  (most ne menjünk bele
> az X pénzbe kerülő csodákba - főleg, hogy hallottam egyet-kettőt, háát)

 Na most en GUS-t sose hasznaltam, ezert fogalmaztam olyan diplomatikusan,
hogy sok jot lehetett hallani rola. Nem akartam megserteni a meg mindig
letezo sok fanatikus rajongot, akik azota se tudtak kiheverni, hogy
megszunt a gyartas. Egyebkent tenyleg nem minden jo, ami sokba kerul...
boldogult mp3 at dlux.rulez.org-os idokben mennyi duma ment le errol,
haaaat... (azoknak akik nem tudjak, az 1996-1998 idoszakban ez a levlista
volt szerintem az egyik legelitebb hely azoknak akiket zene erdekelt, es a
tarsasag is szuper volt... jo mp3-ak is voltak:-) de tenyleg mindent
atragtunk aminek volt valami koze hozza, vagy nem:-) pl "Esik a ho!" de
volt hullamfizikatol zeneszerzesig minden. Percenkent jott egy level:-) es
rendszeresen publikalt rajta az orszag talan egyetlen elfuseralt mp3-ologus
joghallgato fenegyereke. Huuuu, fedezekbe:-) Sajnos a lista utodja mar
arnyeka sincs egykori onmaganak...)

Azt hiszem mar akkor se tudtuk eldonteni, hogy mi a a legjobb hardver ha
tenyleg a minoseg szamit...

> Mi a gond a hangkártyák PC-s voltával?  Nem értem.  Ugyanolyan kártyákkal
> dolgoznak jobb helyeken Mac-ekkel, mint amilyennel PC-vel.  Lehet 20.000
> Ft-ért, még 15-ért is olyan kártyát venni, hogy az embernek leesik az álla,
> csak ezekkel az a baj, hogy a készítőjük nem igazán azzal foglalkozik,
> hogy mindig a legeslegújabb DirectX vagy DirectSound vagy mi a halál
> menjen vele, így az átlagember nem igazán tudja értékelni.  (Persze nem
> arról van szó, hogy nem működne, csak kell egy kicsit játszani vele)

 Engem mondjuk nem zavarna, ha a legujabb FreeBSD menne vele:-) egyebkent
is a profi kartyakat tenyleg nem arra hasznaljak, hogy a legujabb Tomb
Raidert jatsszak vele es kozben Bon-bont hallgassanak, persze szigoruan 256
kbit, Frau(enhofer), Stereo, tracklist, albumborito:-) (Tudom en meg a
rendet...) hanem studioznak veluk es ott az ilyen shortcutok, mint a
DirectIze nem jatszanak. Azt tkp tenyleg csak azert talalta ki a Microsoft,
mert rajott, hogy azzal, hogy a DOS utan mar nem lehet kozvetlen hardver
hivasokat csinalni (elvileg), megnehezedik a jatekok irasa es arra is, hogy
mivel a PC platform egyik legnagyobb vonzereje eppen a jatekok (hmmm, de
sajnos igaz) ezert valamit ki kellett talalnia. Nem akarom mondani, de
egesz sokaig kellett varni, mig a 32 bites jatekok utolertek szinvonalban a
DOS csucsidoket... a Mac-nak egyebkent az volt az elonye szerintem mindig,
hogy nem neked kellett szerelni, akik szerettek ezert szerettek. Meg ez
volt a hatranya is. (Plusz a GUI, de az mondjuk a win95 ota nem szamit
nagyon...) maga a MacOS meg most is kb egy win3.11 szinvonalan van ami a
technikai hatteret illeti... megis ami kritikat hallottam eddig az OS X
elott, az allandoan az volt, hogy miert kellett megvaltoztatni a GUI-t...
hat ha ezeknek ez minden ami szamit... es ezert hajlandok 3x annyit fizetni
mint en egy PC-ert, akkor legyen nekik. (es igenis, hogy az iBook ugy nez
ki mint egy WC-uloke... de eleg a Mac-flamebol:-)

> Mi az a rendszerzaj :))

Nem tudom, mert nem hallom:-) Na jo, szoval biztos te is ismered azokat az
"SB-kompatibilis" gagyi kartyakat, amik nagyszeruen kozvetitik neked live,
hogy hogyan porog fel a wincseszter... na jo az igaz, hogy a fejhallgato
legalabb profi. Es akkora az ellenallasa, hogy lazan szuri az ilyen
zajokat:-) (megiscsak egy AKG.)

> Ilyen is érdekelne.

 Hat, lassuk csak. http://www.math.bme.hu/latex. Itt elegge jo dolgok
vannak magyar LaTeX-hez is (pl egy magyar elvalasztasfajl) es linkek minden
fontosabb doksihoz. Ha telepited a portsbol a teTeX csomagot, akkor annak a
doc alkonyvtaraban is benne van egy egesz sok minden. Es persze CTAN, pl a
helka.iif.hu-n... jo bongeszest!

> Hu, tényleg, hallottam róla.  Fog kelleni valami ilyesmi.  Sokat írok.

Wettl Ferenc-Mayer Gyula-Sudar Csaba irtak, Panem adta ki 1998-ban ,
kellemes fuzold (vagy spenotzold, ha igy jobban tetszik) es van hozza egy
magyaritott 5.2-es RedHat (RotSuveg:-) Linux a CD-n... tobbek kozott.

Nekem bejott, pedig en tenyleg semmit nem ertettem hozza korabban...
(azota mar annyira elragadtattam magam, hogy a troff-ot is elkezdtem
nezegetni:-)

> Nos, közben egész sokan ajánlgattak még patcheket.  Karácsony körül senki
> nem ért rá ilyesmire, most térnek magukhoz.  A patchek gyakorlatilag
> egymással megegyeznek; ja és valóban van, ami csak elfedné a hibát, de
> megnéztem egy-kettőt, szerintem itt már javításról van szó, és a
> visszajelzések is ezt igazolják.  Azt nem tudom, hogy commitelve lett-e
> már, mert azóta még nem néztem a leveleket, de tegnapelőtt nagyon
> sürgették a commitet.

Majd latjuk, addig a mailboxig meg nem jutottam el:-) (a tegnapi szunet
miatt most biztos rengeteg level van benne)

> Azt írták a listára, most újra megy már egy egy októberi bináris Mozilla,
> ami régen ment, aztán mostanában nem ment, de most újra működik a
> patchekkel (egyébként nem azokkal, amiket az előző levélben írtam).

Igen ezt en is hallottam, de en ugy tudom, hogy azok reszben benn vannak a
faban es megis, a Mozilla nalam csak a fenti "trukkel" ment, frissen
festve! (na jo, leforditva)

> Sőt, Greg is kibékült a Vinum-szidalmazókkal, úgyhogy most éppen megint jó
> a hangulat (és talán a rendszer).  Próbáltam én is egy MySQL 3.23.30-t
> fordítani, de lelőttem 45 perc 100% swap használatú futás után (elfelejtettem
> a --with-low-memoryt, és különben is az ISDN-nel kellett szenvednem).
> Mindenesetre addig nem halt meg.

Jo hirek... ez jo. Majd megnezem mi van a "kozhangulat" teren...:-)

* Adam Szilveszter * JATE Szeged * email: sziszi at petra.hos.u-szeged.hu *
* Honlap : nincs * alternativ email: sziszi at bsd.hu *
* PGP kulcs: Fingereld a sziszi at petra.hos.u-szeged.hu cimet! *
* FreeBSD: tisztabb, szarazabb, biztonsagosabb erzes...! *