[FreeBSD] Re: gimp-gond megoldodott

Miklos Niedermayer mico at bsd.hu
2001. Jan. 5., P, 01:14:06 CET

Hello,

( > Adam Szilveszter)

> Igen arrol sok jot lehetett hallani.

Sajnos igen.  Azért sajnos, mert ott tartunk, hogy jó kártyának számít
most is, és akkor is annak számított.  Pedig legfeljebb gyenge közepest
kellene érdemelnie, de egyszerűen nem volt jobb. :(  (most ne menjünk bele
az X pénzbe kerülő csodákba - főleg, hogy hallottam egyet-kettőt, háát)

> Nincsenek muveszi igenyeim (egy PCs hangkartyaval? Ugyan mar... legyunk
> realistak...)

Mi a gond a hangkártyák PC-s voltával?  Nem értem.  Ugyanolyan kártyákkal
dolgoznak jobb helyeken Mac-ekkel, mint amilyennel PC-vel.  Lehet 20.000
Ft-ért, még 15-ért is olyan kártyát venni, hogy az embernek leesik az álla,
csak ezekkel az a baj, hogy a készítőjük nem igazán azzal foglalkozik,
hogy mindig a legeslegújabb DirectX vagy DirectSound vagy mi a halál
menjen vele, így az átlagember nem igazán tudja értékelni.  (Persze nem
arról van szó, hogy nem működne, csak kell egy kicsit játszani vele)

> vele. Azt kell mondanom, hogy meg a rendszerzajokat se hallom vele, szoval
> egesz jo.

Mi az a rendszerzaj :))

> Hat a "nagy" TeX/LaTeX kezkionyveken kivul, amik elerhetok a weben is,

Ilyen is érdekelne.

> LaTeX kezdoknek es haladoknak. (lehet hogy mar ismered) Harom szivar irta
> es 1998-ban jelent meg. CD-melleklet is van. Nekem tetszik...

Hu, tényleg, hallottam róla.  Fog kelleni valami ilyesmi.  Sokat írok.

> Hmm csak lassan... igazabol nem tudjuk, hogy mi mit old meg, vagy csak
> takar el. Pl az, hogy expliciten -lgcc_r-el linkelunk, ugy tunt, hogy egy
> jo otlet, de nalam semmit se oldott meg ott ahol baj volt, mashol meg nem
> volt ra szukseg.

Nos, közben egész sokan ajánlgattak még patcheket.  Karácsony körül senki
nem ért rá ilyesmire, most térnek magukhoz.  A patchek gyakorlatilag
egymással megegyeznek; ja és valóban van, ami csak elfedné a hibát, de
megnéztem egy-kettőt, szerintem itt már javításról van szó, és a
visszajelzések is ezt igazolják.  Azt nem tudom, hogy commitelve lett-e
már, mert azóta még nem néztem a leveleket, de tegnapelőtt nagyon
sürgették a commitet.

> Mozillanal is lattam, hogy mindenfele dolgokat bepatcheltek meg opciokkal
> jatszotttak a configure fazisban, en mindossze annyit valtoztattam
> probababol, hogy --disable-cpp-extensions as voila maris megy. De nem
> allitom, hogy ez barmire is megoldas, valoszinu, hogy csak elfedi a
> hibat...(de eppen ma erositettek meg az egyik mozilla-listan, hogy emiatt a
> hiba miatt dobtak a FreeBSD gepeket a tinderboxok kozul. Mas kerdes, hogy
> magatol nem fog megjavulni, szoval ez egy elegge ordogi kor...)
>
> Mondjuk a -STABLE-vel nem tudom mi van... de hogy nincs kesz az tuti.

Azt írták a listára, most újra megy már egy egy októberi bináris Mozilla,
ami régen ment, aztán mostanában nem ment, de most újra működik a
patchekkel (egyébként nem azokkal, amiket az előző levélben írtam).

Sőt, Greg is kibékült a Vinum-szidalmazókkal, úgyhogy most éppen megint jó
a hangulat (és talán a rendszer).  Próbáltam én is egy MySQL 3.23.30-t
fordítani, de lelőttem 45 perc 100% swap használatú futás után (elfelejtettem
a --with-low-memoryt, és különben is az ISDN-nel kellett szenvednem).
Mindenesetre addig nem halt meg.

--