[FreeBSD] Re: gimp-gond megoldodott

Adam Szilveszter sziszi at bsd.hu
2001. Jan. 3., Sze, 17:45:46 CET

Szia Mico!

On Wed, Jan 03, 2001 at 04:12:25PM +0100, Miklos Niedermayer wrote:
> Majd elkezdek nézelődni, hátha hozzá tudok valamit szólni.  A kártyát
> magát -szerencsére- egyszerűnek tűnik programozni - bár emlékszem még
> nem is olyan régen, DOS-os, Gravis UltraSound-időkben, egy utcában három
> ember fújta kívülről a GUS módját (jó, ez túlzás), a GUS sem egy nehéz
> kártya.

Igen arrol sok jot lehetett hallani.

> Sajnos nem tudom elviselni a hangjukat azoknak a szerkentyűknek, pedig
> sokkal könnyebb lenne az életem...

Nincsenek muveszi igenyeim (egy PCs hangkartyaval? Ugyan mar... legyunk
realistak...) meg egy kulon erositom sincs hozza, szoval igy semmi bajom
vele. Azt kell mondanom, hogy meg a rendszerzajokat se hallom vele, szoval
egesz jo.

> Nem tudom.  Én a fontok között is hatalmas különbséget látok, ha mondjuk
> Times-szal írok valamit (bár nem kedvelem azt a fontot) MS Worddel és
> LaTeX-el.  Ez talán csak font kérdése, fontot installálni pedig lehet.
> Ami számomra érdekes, hogy LaTeX+ghostscript párosítással sokkal szebb
> nyomatokat készítek a HP 640C-vel 300dpi módban, mint Windows-al a saját
> driverével (akár 600dpi-n).  (a nyomatminőség szempontjából.  A többi
> szempont ismert)  Még az a baj, hogy nem vagyok ura a LaTeX-nek, de amit
> kell, azt ált. meg tudom csinálni.  Tudtok valami jó anyagot hozzá
> [...]

Hat a "nagy" TeX/LaTeX kezkionyveken kivul, amik elerhetok a weben is,
magyarul en talaltam egyet:

LaTeX kezdoknek es haladoknak. (lehet hogy mar ismered) Harom szivar irta
es 1998-ban jelent meg. CD-melleklet is van. Nekem tetszik...

> Hmm...
>
> Egy úriember beküldte -STABLE-höz a javítást, de vannak bizonyos problémák
> vele (PR 21983).  Viszont GCC-hez is csinált egy javítást
> (http://iclub.nsu.ru/~fjoe/libgcc-patch), ami megoldja a gondokat a
> threaded C++ alkalmazásokkal, és nem rúgja fel az előb említett
> javítást sem.  Már csak arra vár, hogy valaki egy kicsit nézzen rá a
> patcheire...

Hmm csak lassan... igazabol nem tudjuk, hogy mi mit old meg, vagy csak
takar el. Pl az, hogy expliciten -lgcc_r-el linkelunk, ugy tunt, hogy egy
jo otlet, de nalam semmit se oldott meg ott ahol baj volt, mashol meg nem
volt ra szukseg. Pl a wine egy tuti rendszer-killer meg most is, ha ujabbat
hasznalok mint a 20001026-i verzio. Az egyik siman rebootolja a gepet (a
dec 2-i) egy par masodperc hatasszunet utan, a masik (dec 28) meg nem indul
el. Es ez akkor is, ha felteszem hozza a patcheket amiket Gerald Pfeiffer
csinalgatott hozza, meg akkor is, ha nem.

Mozillanal is lattam, hogy mindenfele dolgokat bepatcheltek meg opciokkal
jatszotttak a configure fazisban, en mindossze annyit valtoztattam
probababol, hogy --disable-cpp-extensions as voila maris megy. De nem
allitom, hogy ez barmire is megoldas, valoszinu, hogy csak elfedi a
hibat...(de eppen ma erositettek meg az egyik mozilla-listan, hogy emiatt a
hiba miatt dobtak a FreeBSD gepeket a tinderboxok kozul. Mas kerdes, hogy
magatol nem fog megjavulni, szoval ez egy elegge ordogi kor...)

Mondjuk a -STABLE-vel nem tudom mi van... de hogy nincs kesz az tuti.

* Adam Szilveszter * JATE Szeged * email: sziszi at petra.hos.u-szeged.hu *
* Honlap : nincs * alternativ email: sziszi at bsd.hu *
* PGP kulcs: Fingereld a sziszi at petra.hos.u-szeged.hu cimet! *
* FreeBSD: tisztabb, szarazabb, biztonsagosabb erzes...! *