[FreeBSD] Sparc ?

Gabor Zahemszky ZGabor at CoDe.hu
2001. Ápr. 18., Sze, 12:15:39 CEST

On Tue, Apr 17, 2001 at 06:24:57PM +0200, Adam Szilveszter wrote:
> ra keszulve. Demo output:
>
> sbc0: <Creative SB AWE64> at port 0x220-0x22f,0x330-0x331,0x388-0x38b irq 5
> drq
> 1,5 on isa0
> pcm0: <SB16 DSP 4.16> on sbc0
> midi0: <SB Midi Interface> on sbc0
> midi1: <SB OPL FM Synthesizer> on sbc0
> midi2: <CTL0022 WaveTable Synthesizer> at port
> 0x620-0x623,0xa20-0xa23,0xe20-0xe23 on isa0

No megneznem, hogy az en bovitokartyamat felismeri-e, mert az ha jol
emlekszem CTL0005-kent jelentkezett be

> emu2: DRAM size = 512KB
>
> Mint lathato, itt mindenki "magatol" a helyen van, beleertve az OPL synthet
> es a hullamtablat is, annak ellenere, hogy a kernelben mindossze annyi van,
> hogy:
>
> device   pcm
> device   sbc
> device   midi
> device   seq

No ennek orulok.  Csak eppen device midi es device seq nincs (mint mas is irta)
a 4.2-ben.

> Tenyleg sokkal egyszerubb, mint anno az a sok buveszkedes a device foo at
> isa? 0x547443 flags 0x5564 meg mindennel volt. Ha anno en kezdhettem volna

Csak ugy megsugom, multkor teljesen magam ala estem, mikor nekem is feltunt,
hogy a DU-ban egy masodik halokartya beillesztesenel nem eleg, hogy
ugyanilyen controller x at y? flags interrupt stb dolgokat kellett beirni,
de meg azt is, amit szerintem *BSD-n ezer eve nem: slot y.  Szoval egesz
jol allunk.

> ezzel, ma azt mondanam, hogy a FreeBSD-n a legkonnyebb a hangkartyat

Hm.  Ma meg mindig kernelt kell hozza forgatni.

> beallitani. Ennel meg windowson is huzosabb, mert a Creative driver
> CD-je nelkul nem is vesz tudomast a kartyarol...

<OFF>
Hm.  Win98/2 vagy hogy hijjak, plusz a tobbszor emlegetett Vibra16 (non PnP)
+ AWE32 bovitokartya (PnP), es install utan kifogastalanul ment - az AWE resze
is - az AWE64 pedig asszem csak szoftverbol tud tobbet a 32-nel.

> a linux pedig sokkal
> bonyolultabb az isapnptools cuccossal meg a modulokkal. Mas kerdes, hogy a

Hat atraktam a kartyat a nejem gepebe, jobb hijjan egy GoLinux! nevu
disztribbel (RedHat alapu ize), es annyit mondtam, hogy sndconf (vagy mi a
csocs), es latta csont nelkul - es hat ment.  Es gyonyoruen szol a midije.
Az se olyan huzos.  Es mondjuk a hardveres midi lejatszas _sokkal_ kevesebb
eroforrast zabal, mint a timidity a GUS patchekkel.  Tudom, hogy nem
mindenki van ezzel igy, de van egy-ket (tenyleg nem sok) midi-fajel, amit
nincs kedvem akarmibe is atkonvertalni - foleg mert midi -> *mod konverterre
csak M$ vilagbol emlekszem.  Marpedig nem wav-ba akarom atrakni.

</OFF>

> midi resz jelenleg nem igazan mukodik, es nem is foglalkozik vele senki.

Hat ez az.  Ez a sokat emlegetett munkaallomas <-> szerver problema.  Ha a
hangkartyak tamogatasa eljutna abba a fazisba, hogy az atlag szarok
mennek vele, raadasul vegre az is modulos lenne, sokkal latvanyosabban
lehetne tamogatni a velemenyunket arrol, hogy ez JO!  Az ilyen aprosagok,
hogy midi tamogatas, meg sequencer device, az egy kovetkezo fokozat.  De
mult heten egy kicsit jatszadoztam, es foltunt, hogy van egy kmid es egy
kmidi nevu KDE-s szar.  Az egyik a seq eszkozt hasznalja (ha van :-), a
masik meg a timidity-re epul, es megy ezek utan dsp-vel is.  Magyarazd ezt
el egy hozza nem ertonek, hogy no neked csak ez a szoftver jo, az nem, mert.
Node Linux alatt mind a ketto jo!  Meg W* alatt is volt midim!

> Ezert az a gyanum, hogy a fent produkalt latvanyos bejelentkezesen tul nem
> sokra jo az az AWE se ott jelenleg. Azt pedig szinten nem tartom
> valoszinunek, hogy azok az awe utilok, amiket meg 3.x-re es Voxware
> driverre irtak, csak ugy mukodjenek 4.x-en es newpcm-en. Azt pedig

Az awe spec utilok tutira nem, annyira a Voxware-es driverre lettek
kihegyezve (illetve hat az AWE-s reszere.)  Amugy hogyan toltesz fol
hangmintat az AWE64-edbe?  Mondjuk abba az 512 k-ba nem sok fer, de az
enyemben 8M van!  (Es ha jol emlekszem, azok az utilok GUS pat-okat es AWE-s
SF2-s is tudtak.  Hal istennek ez mar a timidity-re is igaz, de ugye o nem
tolti be a kartya RAM-jaba, hanem kuldi a /dev/dsp-re.)

> elegedetlenkedtek. Miert, az SB kartyakon kivul van valahol egyaltalan
> ilyen feature manapsag? Az a sok ac97-es meg egyeb alaplapra integralt
> audio chip nem hiszem, hogy ilyesmit is tudna...

Hat az en elegge kozepkategorias Yamaha-m (724-es) legalabbis a W*-os
drivere szerint tartalmaz midit (vagy en halucinalok?)

> BTW: Ha mar multimedia, orommel szeretnem jelenteni, hogy az smpeg nevu
> progi a portsbol szepen jatssza az MPEG videokat hanggal egyutt!! es ahogy
> latom nem hasznal Win codeceket. Na ugye, lehet ezt csak akarni kell. Most
> mar csak QuickTime lejatszo kellene. Ja meg Windows Media alias NetShow. De

Mint ezt irtam korabban, a szepen, az erosen tulzas, de ketsegtelenul az
atlag felett (es a 150-es PI meg mindig jobban muzsikal a W*-fele media
playerrel, mint ezeken a UNIX csodakon, az osszes altalam kiprobalt
lejatszoval).

ZGabor at CoDe dot HU

--
#!/bin/ksh
Z='21N16I25C25E30, 40M30E33E25T15U!' ;IFS=' ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ ';set $Z ;for i { [[ $i = ? ]]&&print $i&&break;[[ $i = ??? ]]&&j=$i&&i=${i%?};typeset -i40 i=8#$i;print -n ${i#???};[[ "$j" = ??? ]]&&print -n "${j#??} "&&j=;typeset +i i;};IFS=' 0123456789 ';set $Z;X=;for i { [[ $i = , ]]&&i=2;[[ $i = ?? ]]||typeset -l i;X="$X $i";typeset +l i;};print "$X"