[FreeBSD] Sparc ?

Adam Szilveszter sziszi at bsd.hu
2001. Ápr. 17., K, 18:24:57 CEST

On Fri, Apr 13, 2001 at 03:14:53PM +0000, Gabor Zahemszky wrote:
> Ui: a pnp ... - a 4.0-koruli vitakra emlekeztem, csak azert emlitettem, mert
> hatha kozben ujra visszajott.  Mit tudom en?  Ha abbol indulok ki, hogy a
> teljesen szuzen telepitett 4.2-n _van_ man pnp, akkor akar igaz is lehet.
> (Ha mar ott vagy a doc-ban, ennek utananezhetnel ...)

Ja es meg valami. (egy menet sosem eleg:-) Tkp ami miatt ez a pnp os enable
marhaskodas anno kellett, vagyis az AWE (hullamtabla) support, ahhoz mar
nem kell, mert magatol is megtalalja (leven, hogy a kartya PnP, a probakor
bejelentkezik az is, es a Game port is), a kerdes, hogy a driver fel van-e
ra keszulve. Demo output:

sbc0: <Creative SB AWE64> at port 0x220-0x22f,0x330-0x331,0x388-0x38b irq 5
drq
1,5 on isa0
pcm0: <SB16 DSP 4.16> on sbc0
midi0: <SB Midi Interface> on sbc0
midi1: <SB OPL FM Synthesizer> on sbc0
midi2: <CTL0022 WaveTable Synthesizer> at port
0x620-0x623,0xa20-0xa23,0xe20-0xe
23 on isa0
emu2: DRAM size = 512KB

Mint lathato, itt mindenki "magatol" a helyen van, beleertve az OPL synthet
es a hullamtablat is, annak ellenere, hogy a kernelben mindossze annyi van,
hogy:

device   pcm
device   sbc
device   midi
device   seq

Tenyleg sokkal egyszerubb, mint anno az a sok buveszkedes a device foo at
isa? 0x547443 flags 0x5564 meg mindennel volt. Ha anno en kezdhettem volna
ezzel, ma azt mondanam, hogy a FreeBSD-n a legkonnyebb a hangkartyat
beallitani. Ennel meg windowson is huzosabb, mert a Creative driver
CD-je nelkul nem is vesz tudomast a kartyarol... a linux pedig sokkal
bonyolultabb az isapnptools cuccossal meg a modulokkal. Mas kerdes, hogy a
midi resz jelenleg nem igazan mukodik, es nem is foglalkozik vele senki.
Ezert az a gyanum, hogy a fent produkalt latvanyos bejelentkezesen tul nem
sokra jo az az AWE se ott jelenleg. Azt pedig szinten nem tartom
valoszinunek, hogy azok az awe utilok, amiket meg 3.x-re es Voxware
driverre irtak, csak ugy mukodjenek 4.x-en es newpcm-en. Azt pedig
mindenkinek hatarozottan ajanlom, hogy ha 4.x-et hasznal, akkor a regi
Voxware drivert felejtse el, mar csak ido kerdese, hogy mikor repul ki az
egesz.

Hiaba, egyszeruen arrol van szo, hogy a newpcm drivert felhoztak addig,
hogy a hangminosege ne legyen rosszabb a reginel, es ezzel kesz is volt,
mert a legtobb ember nem hogy AWE-t, midi-t se hasznal UNIX-on (es legyunk
oszintek, a UNIX tenyleg sose volt zene/multimedia platform) ezert nem
elegedetlenkedtek. Miert, az SB kartyakon kivul van valahol egyaltalan
ilyen feature manapsag? Az a sok ac97-es meg egyeb alaplapra integralt
audio chip nem hiszem, hogy ilyesmit is tudna...

BTW: Ha mar multimedia, orommel szeretnem jelenteni, hogy az smpeg nevu
progi a portsbol szepen jatssza az MPEG videokat hanggal egyutt!! es ahogy
latom nem hasznal Win codeceket. Na ugye, lehet ezt csak akarni kell. Most
mar csak QuickTime lejatszo kellene. Ja meg Windows Media alias NetShow. De
az sajnos tenyleg Windows es MacOS only. Persze, ha a windows Media Player
menne wine alatt... de az mar tul szep lenne.

* Adam Szilveszter * JATE Szeged * email: sziszi at petra.hos.u-szeged.hu *
* Honlap : nincs * alternativ email: sziszi at bsd.hu *
* PGP kulcs: Fingereld a sziszi at petra.hos.u-szeged.hu cimet! *
* FreeBSD: tisztabb, szarazabb, biztonsagosabb erzes...! *