[BSD] 64 bit

Laszlo Nagy gandalf at shopzeus.com
2009. Nov. 10., K, 18:29:23 CET

> Az utolsóra reagálva mindenkinek köszönöm az infókat. Nem mondtam, h
> desktop használat miatt érdekel elsősorban, de mindenképpen hasznos
> tudni a szerver oldali vonzatokról is.

Egy ideig mi is használtunk desktop célra FreeBSD-t. Lehet hogy a
többiek vitatkozni fognak ezzel, de egyszerűen összefoglalva a
tapasztalataimat: nem éri meg. Számomra a FreeBSD abban nyújt többet
mint a Linux, hogy sokkal jobban egyéni ízlés szerint alakítható. Meg
az, hogy egységes. Nincs 1000 féle "disztribúció". Amíg szerver
programok telepítéséről és konfigurálásáról van szó, addig eligazodom
benne. Ezeket jobban át tudom látni, és a ports tree segítségével
tetszőleges módon tudom őket konfigurálni. Amint Desktop-ról van szó, és
gnome-ot meg KDE-t kell használni 1000 csomaggal és az összes
hivatkozással együtt.... nos számomra ilyenkor előtérbe kerülnek az
olyan funkciók mint pl. zárt forrású meghajtóprogramok használata, és a
kismilló kiegésztő program amiket azért fejlesztettek hogy a mezei
felhasználók is be tudjanak állítani dolgokat grafikusan. Jójó tudom
ezek többsége van BSD alatt is. De mégis... próbálkoztam összerakni egy
jó desktop környezetet BSD alatt... és nem ment. BSD-ben mindent úgy
kell összelegózni. Ha sok a gép meg sok a felhasználó, egyéni
elvárásokkal, akkor ember legyen a talpán aki ezt BSD-vel végigcsinálja.
:-) Még egyszer mondom, ez a saját tapasztalatom ami az én tudásomhoz és
színvonalamhoz tartozik. Biztosan vannak olyanok akik mindent gyorsan és
könnyen meg tudnak csinálni BSD-ben is, de ehhez sokkal többet kell
TUDNI. Ehhez képest pl. egy Ubuntu az egyszerűen csak "működik". Bár az
is igaz hogy sokszor a részletek el vannak rejtve. :-) Desktop gépnek
régóta Linux-ot használok, és soha nem volt vele annyi gondom mint
BSD-vel. Szervernek próbáltam Linuxot, de BSD-vel sokkal kevesebb gondom
volt.

Nem vitát akartam indítani. Csak az volt a célom hogy leírjam a
tapasztalataimat, hátha segít valamit Zsoltnak.

Üdv,

   Laci