[BSD] 64 bit

Zsolt Kúti la.tinca at gmail.com
2009. Nov. 10., K, 22:33:56 CET

On Tue, 10 Nov 2009 21:59:23 +0430
Laszlo Nagy <gandalf at shopzeus.com> wrote:

> Egy ideig mi is használtunk desktop célra FreeBSD-t. Lehet hogy a
> többiek vitatkozni fognak ezzel, de egyszerűen összefoglalva a
> tapasztalataimat: nem éri meg. Számomra a FreeBSD abban nyújt többet
> mint a Linux, hogy sokkal jobban egyéni ízlés szerint alakítható. Meg
> az, hogy egységes. Nincs 1000 féle "disztribúció". Amíg szerver
> programok telepítéséről és konfigurálásáról van szó, addig eligazodom
> benne. Ezeket jobban át tudom látni, és a ports tree segítségével
> tetszőleges módon tudom őket konfigurálni. Amint Desktop-ról van szó,
> [...]

Így egyben válaszolok, nem akrom darabokra szedni.

Szerintem kell beszélni róla és nyugodtan lehet vitázni is :-)
Amiket leírtál arra késztet, h nyilvánosság előtt megfogalmazzam én is
a véleményemet. Zahy eleget tud róla, mert ő segít nekem mindig, ha nem
értem, ha nincs erőm, ha nincs kedvem és még sorolhatnám. Ez nagy
plusz. Vszínűleg már önállóan is elboldogulnék annyi év után, de lehet
h nagyon megcsappanna az elszántságom :-)

Prgramozok egy ideje és az NT óta az OS2 elenyészésével kezdtem
desktopként FreeBSD-t használni. A win legfőbb baja ( a sok más mellett
mindig az volt), nagyon rossz volt a memóriakezelése: a programozói
munka során, egy idő után állandóan swappelt, zavaróan lelassult. A
FBSD-vel lassulás csak valamely program felakadása miatt fordul elő,
amit ki lehet lőni és kész. A másik, h a fejlesztésnél nagyon előnyös
a szerver környezet, ez pedig leginkább (esetemben) *nix szokott lenni.
A desktopon mióta létezik, xfce-t használok és ez még egy közepes gépen
is vígan megy, minimalista rendszer. KDE-t, Gnome-ot csak futólag
próbáltam ki. Mostanában szemezek velük illetve csak a KDE-vel, sőt nem
is avval, hanem a PCBSD-vel, mert igen, nekem is elegem kezd lenni az
állandó reszelgetésekből. Használni szeretném leginkább, minél kevesebb
bütyköléssel. A PCBSD-vel a kezdeti tapasztalatom nagyon jó. Kevés
ugyan a kész csomag, de azok a dolgok, melyek átlag felhasználáshoz
kellenek megvannak. A többit felrakhatom portsból. Sőt, ahogy nézem PBI
sem nagy ördöngősség csinálni, még tán meg is próbálom majd, had legyen
másnak is jó :-)
Azt gondolom, h egy linux disztróra nem lenne érdemes áttérnem. Annyi
bütykölés ott is kellene, mint a PCBSD-vel és ha bármihez hozzá kéne
nyúlni, kezdhetnék egy másik rendszert megtanulni. Na ehhez aztán már
tényleg nincs kedvem, erőm, időm. A PCBSD mellett szól az is, h a
család is használja mindenre (a win-t csak minimálisan engedem a netre
és csak olyan dolgok vanna rajta, ami FBSD nem vagy alig megy), távoli
családrészeknél is hasznos lenne ( a most futó FBSD helyett).

Szóval alapvetően egyetértek, csak a következtetésem más :-)

Zs

Zsolt Kúti