[BSD] mysql install pthread

Ádám Szilveszter dr. adam at nhh.hu
2005. Aug. 16., K, 12:33:05 CEST

Papp Tamas wrote on 2005.08.16 11:58:44:

> De mi lehetett ay a vmi, es magatol hogzan mehet csak ugz tonkre?

Tudod, erre jon a szokasos valaszom: ulj kicsit odebb, mert nem latom a
kepernyodet olyan jol. De most komolyan: ezert kerdeztem azt, amit az elso
valaszomban kerdeztem.

> Ezt az ngpt-t hogy lehet hasznalni?

Alkalmazasokat kell hozza linkelni, leven egy library. Kb ugy, mint anno a
linuxthreads portot, vagy mostanaban az elodjet, a pth-t.

> Mi a
> kulonbseg az egyes cuccok kozott, elony/hatrany, stb?

A kerdes jo, gondolom, hogy fejlesztett es ezert
szinesebb/szagosabb/jobban kimeli a ruhat stb mint az elodje (pth). Azt
tudom, hogy van jo nehany olyan linux-centrikus alkalmazas (pl a mysql
tipikusan ilyen) amik hatarozottan profitalhatnak abbol, ha a linuxos
kornyezetben megszokott szalkezelo konyvtarat hasznaljak, van ami meg le
se fordul esetleg nelkule. A FreeBSD-n elerheto harom szalkezelo kozul
jelenleg a libpthread a legjobban ajanlott, ez egyuttmukodik a kernellel a
szalkezelesben es asszem 1:many szalkezelest csinal, a libthr egy
alternativ de ugyancsak a kernellel egyuttmukodo konyvtar, ami 1:1
mappinget csinal. A libc_r mar inkabb csak a teljesseg kedveert van jelen,
hasznalata nem ajanlott, mar nem fejlesztik. Azt, hogy mi melyik
konyvtarat hasznalja, pl az /etc/libmap.conf fajllal lehet befolyasolni.

> Jaja, ez lehetseges...
> Bar en nem emlexem, hogy azt a menut valaha is kitoltottem, ha meg
> igen, akkor is mysql tamogatassal. No mind1.

Hat ha akkor azt irtad be akkor most is az van benne.