[BSD] kozponti auth kerdes (volt: NIS problema)

Adam Szilveszter sziszi at bsd.hu
2004. Jún. 12., Szo, 12:16:26 CEST

Hali!

On Fri, Jun 11, 2004 at 07:02:17PM +0200, Fazekas Mihaly wrote:
> Jelenleg ezekre felfigyeltem fel: pam-pgsql, pam_ldap
>
> Azt latom, hogy a pam-pgsql az 5.x -es FreeBSD -ken "Broken". :(
>
> Van valakinek BARMILYEN 5lete ehhez?
> (nem feltetlenul ragaszkodom ezen 2 -hoz, de nekem ezeken kivul csak olyan
> gany otleteim vannak, hogy azzal inkabb nem akarom egetni magam)

Az LDAP egy jo nyom, azon es esetleg Kerberos-on indulnek el auth
ugyben... annal is inkabb mert akkor az LDAP adatbazissal lehet
osszegerjeszteni kesobb pl IMAP-ot ha van ra igeny... meg
telefonkonyvnek hasznalni stb.

A jo ebben az, hogy itt a linuxos doksik majdnem 100%-ban hasznalhatok,
csak a PAM mas kicsit FreeBSD-ben a tobbi progi ellenben ugyanaz.
(OpenLDAP, stb.) es a portsbol elerheto. Sajnos van vele kezimunka,
ugyhogy pl 2 kliens kedveert lehet, hogy tulzas :-) de ha tobb is lesz
akkor lehet, hogy hosszu tavon megterul. Pl levelezo progik is tudjak
hasznalni cimjegyzeknek az LDAP-ot... hmmm. :-)

Sok sikert!

La vida es una flor