[FreeBSD] postfix

Tty Sandbox tty at spike.fa.gau.hu
1999. Nov. 17., Sze, 15:05:44 CET

Sziasztok!

On Wed, 17 Nov 1999, Marton Fabo wrote:

> 	Hello lista,
>
> 	Par buta kerdes a postfixszel kapcsolatban, amikre magamtol nem sikerult
> rajonni, hatha valaki tud seggiteni...
> 	Egyreszt, hogy tudom megnezni, epp mit csinal, hogy all a queue satobbi?

Van egy hozza valo sendmail progi es egy hozza valo mailq progi is. Ha
FreeBSD alatt futtatod, a port kollekciobol forditva a make replace
paranccsal tudod levaltani a mar meglevo sendmail-stuffodat, ilyenkor
minden programot amit lecserel *.OFF -nak fogja elnevezni.

> 	Masreszt, azt irja magarol az smtpd-je, hogy tud futni a postfix kornyezet
> nelkul, ilyenkor a maildrop-ba teszi a fogott leveleket, hogy valaki majd
> csinaljon vele valamit. Igy hat beirtam az inetd.conf-ba, de sajna arrol
> panaszkodik, amikor futnia kene, hogy
>
> postfix/smtpd[8453]: fatal: no transport type specified

A transport type egy master.cf file-ben van megadva neki:

# service type  private unpriv  chroot  wakeup  maxproc command + args
#               (yes)   (yes)   (yes)   (never) (50)
#
smtp      inet  n       -       n       -       -       smtpd

Lehet, hogy ez eleg, de lehet az is, hogy maga a master progi is kell
hozza...

> A manualjaban meg csak ennyi van mint opciolista: [generic Postfix daemon
> options]. Szoval nem vallja be magarol, hogy is tud onalloan mukszeni.
> Amugy nekem az is tok jo lenne, ha a postfix mindig futna, csak le lehetne
> tiltani a periodikus probalkozast (amikor nem vagyok online).
> 	Amugy a showq is azt hazudja, hogy tud standalone futni a rootnak, azt
> megsem, mert ilyenkor azt mondja, hogy ne futtassam kezzel.

Van egy csomo sample hozza, meg a www.postfix.org-on le van irva az
offline uzem is. Meg sose probaltam, lehet, hogy mukodik.

> 	Barmi segiteseget elore is koszi!
>
> 								mortee

Geza