[FreeBSD] postfix

Marton Fabo morton at eik.bme.hu
1999. Nov. 19., P, 21:42:30 CET

>Van egy hozza valo sendmail progi es egy hozza valo mailq progi is. Ha
>FreeBSD alatt futtatod, a port kollekciobol forditva a make replace
>paranccsal tudod levaltani a mar meglevo sendmail-stuffodat, ilyenkor
>minden programot amit lecserel *.OFF -nak fogja elnevezni.

Ezt jol megnezem. Bar en NetBSD-n szeretnem futtatni, gondolom a replace
dolog itt is megvan.

>A transport type egy master.cf file-ben van megadva neki:
>
># service type  private unpriv  chroot  wakeup  maxproc command + args
>#               (yes)   (yes)   (yes)   (never) (50)
>#
>==========================================================================
>smtp      inet  n       -       n       -       -       smtpd
>
>Lehet, hogy ez eleg, de lehet az is, hogy maga a master progi is kell
>hozza...

Hat ilyenem persze nekem is van, de ettol o nem boldog. Valoszinuleg a
master ad neki valami command-line kapcsolot, amirol jol nem ir semmit a
manual.

>Van egy csomo sample hozza, meg a www.postfix.org-on le van irva az
>offline uzem is. Meg sose probaltam, lehet, hogy mukodik.

Igen, a FAQ reszben volt, amit nem neztem meg korabban. Viszont sajna csak
egy olyan megoldast ir ott le, hogy a postfix nem is tud rola, mikor van
offline vagy online, es ha jon egy kuldendo level, mindenkeppen megprobalja
elkuldeni, aztan amikor latja, hogy nem megy, defer-re teszi, es egyre
ritkabban probalkozik vele. Ez nem egy szep megoldas... Jobban tetszene, es
tuti meg is oldhato, hogy csak az smtpd fogja a leveleket, es amikor
befutom a postfix tobbi reszet, akkor bajlodik veluk.

								mortee