[BSD] freebsd, altq

PÁSZTOR György pasztor at linux.gyakg.u-szeged.hu
2019. Aug. 22., Cs, 12:36:49 CEST

Hi,

"Légrádi Gábor via BSD" <bsd at lista.bsd.hu> írta 2019-08-22 08:33-kor:
> A kernel fordítást a handbook alapján csináltad?
>
> https://www.freebsd.org/doc/handbook/kernelconfig.html

Igen.
Bar tul sok reszletet nem irt a handbook, nehany dolgot nekem kellett
kitalaljak, szinten a handbook alapjan.
Konkretan a /usr/src ures volt, igy svn checkoutolni kellett.
De ezt a reszt irtam is:
root at vpnr:/usr/src # svn info | grep URL
Relative URL: ^/stable/12

Stable/12 helyett mast kellett volna checkoutoljak?
root at vpnr:/usr/src # freebsd-version
12.0-RELEASE-p10
?

A pkg install gcc9-et mar csak akkor nyomtam el, amikor azon bizonyos avx
utasitasok hianyara panaszkodott.
Felhuzott magaval meg vagy 3 masik fuggoseget, de mar fogalmam nincs mit.
Egyre halvanyan emlexem: talan a binutils volt.
Azota valtozott a hibauzenet erre a terjengosre.
De ahogy latom forditani meg mindig a cc paranccsal fordit, ami meg a
clang.
De az is vicces, hogy a pkg info kimeneteben nincs clang egy szal se.
Akkor honnan jon?

Mindamellett a kezikonyvben ilyet se lattam, hogy kellene valami
apt install build-essential vagy hasonlo parancs, pedig varnek valami
hasonlot. Hacsak nem eleve resze a base-nek mar.

Udv,
Gyu