[BSD] fejlődés?

Andras POTOCZKY andrej at bsdaemon.hu
2014. Nov. 27., Cs, 09:22:00 CET

Viszont a fejlodes most azt hozta, hogy egyszerubb es hatekonyabb
(hibamentesebb) a frissites. Utemezhetobb. Anno 6-7-es BSD idejen en nem
mertem automatikusan frissiteni, csak max a port listat, de csak a
listat es a tenyleges upgrade mar kezzel ment. Raadasul binaris upgrade
nem igazan ment mindig jol. Regebben siman elofordult, hogy frissitett
szolgaltatas utanna nem indult el mindenes orakat lehetett szivni hogy a
dependencia fat is alatta ujra forditsam... anno a lassabb eszkozokon.
Egy full upgrade garantalt tobb oras elfoglaltsag volt. Ma ez sokkal
zokkenomentesebb.
Ha az embernek csak 1 szerverecskeje van vagy egy desktop hobby
freebsd-je, el lehet ezzel szoszmotolni, de amikor nagyuzemi szinten
uzemeltetsz, 2x is meggondolod a szerverenkent tobb oras frissites
elkotelezettseget.
Hala a pkgng rendszernek en elegedettebb FreeBSD felhasznalo vagyok mint
korabban. A ZFS pedig szerintem egyre csak jobb es jobb. En nagyon kedvelem.

udv,
Andras