[BSD] Mount, és egyebek

gabor at zahemszky.hu gabor at zahemszky.hu
2014. Ápr. 3., Cs, 10:01:09 CEST

Szia!

> A jó hír hogy a usert az "operator" csoporthoz adva már működi ka
> reboot és a shutdown! :-)

Elvileg nem az operator csoport a preferált megoldás, hanem valami
policy megfelelő konfigurálása, de most nem találom a leírást.
Majd otthon megnézem pontosan. (Illetve hát ezer éve aki benne
van az operator csoportban, annak van joga kiadni a shutdown parancsot,
de ezt finomabban lehetett hangolni grafikus felületeken.)

> Felraktam a fusefs.ntfs-t és beállítottam az rc.conf -ban, hogy be is
> töltődjön induláskor, de sajnos semmi változás...
> Hiába jelenik meg az XFCE asztalon a 2 gépben levő partíció, a jobb
> klikk-es "mount" parancsa is csak hibát ír.

Tudtommal XFCE alól nem megy az a fajta mount (én inkább felraktam a
felhasználóknak egy automountert), de ha véletlenül működne, engem is
érdekelne a megoldás.

> Más téma:
> Ami érdekes még, az az hogy nekem is ugyanez a hiba jön elő:
> https://forums.freebsd.org/viewtopic.php?f=3&t=44758

Passz, nálam néha nem indul el már az első Terminal sem, ilyenkor jobb
híjján Alt-F2 xterm módon csinálok terminált :-(

> -A gépben levő Wifi és Bluetooth kártyát milyen segédprogrammal
> tudnám XFCE felületen használni/beállítani?

A BT-hez tudtommal nincs grafikus xfce-s biszbasz, a wifihez rakd
fel a net-mgmt/wifimgr csomagot/ports-ot.

Én Bluetooth-hoz végigcsináltam azt, ami a handbook-ban benne van,
és onnantól gyönyörűen megy (érdemes az obexapp -ot szintén csomagból
feltenni és bekonfigurálni). Ugyan nem grafikus, de arra, hogy a
telefonról átlőjek képeket BT-n, teljesen jól használható)

Zahy < Gabor at Zahemszky dot HU >