[BSD] FW:

gabor at zahemszky.hu gabor at zahemszky.hu
2013. Jún. 17., H, 09:26:53 CEST

> Hali,
>
>  gyorsan csekkotam a modul betöltősdit. Nálam (9.1-RELEASE, i386)
> loader.conf-ból, kld_list-ből, manuálisan lehet betölteni, illetve
> eltávolítani a modult.

Ennek orulok, de tenyleg vannak olyan emlekeim, hogy ez nem minden
modullal teheto meg. Mondjuk a forditottja se, azaz van modul, amit
csak loader.conf-bol lehet tolteni.

> Ahogy én tudom a loader.conf-ban felsorolt
> modulok a boot folyamat során töltődnek be,

Jaja, meg a kernellel egyutt, a boot.loader huzza be oket.

> míg a kld_list=""
> használatával a mountolási folyamat után töltődnek be.

A lokalis mount utan, viszont meg a halozat bekonfiguralasa elott.
Azaz tobbsegeben boven jo helyen van.

>  PRO:  a loader.conf alapból nem létezik, ergó az utóbbi lenne a
> hasznosabb.

Szinten olvastam valahol (*), hogy rc.conf-ból töltött modulokkal
némileg
gyorsabb lesz a boot (mondjuk tetű lassú gép, és naggggyon sok modul
kell ahhoz, hogy ez szerintem egy mai gépen érzékelhető legyen).

>CONTRA: man(4) coretemp is a loader.conf használatát
> javasolja.

Sajnos szerintem korábban egyszerűen a loader.conf volt az egyetlen
lehetőség, azért van ez a doksiban. Kb. mindegyikben. Én is véletlenül
találtam rá a man rc.conf olvasgatása közben (*) - és itt szerepel a
sebességre hivatkozás.

Idézet:
kld_list    (str) A list of kernel modules to load right after the
local
             disks are mounted.  Loading modules at this point in the
boot
             process is much faster than doing it via /boot/loader.conf
             for those modules not necessary for mounting local disk.

Ami az én olvasatomban azt jelenti, hogy egy-két kivételtől eltekintve
(mondjuk a /, /usr filesystem drivereit, meg a root-diszk HW-driverét)
nyugodtan lehet/érdemes rc.conf-ból tölteni). Anno minden gépemen
átáltam,
kb 8-10 modul gépenként, és teljesen jól működik ez így. Nagyon nem
teszteltem, de nálam a VBox-hoz tartozó driver, és az SD-kártyához (**)
tartozó modulok töltődnek loader.conf-ból, minden egyéb átkerült.

(**) valami hülye időzítési hiba miatt csak akkor megy a kártyaolvasó,
ha debug módba van kapcsolva a drivere :-(

hw.mmc.debug=255
hw.sdhci.debug=255

Zahy < Gabor at Zahemszky dot HU >