[BSD] FREEBSD 9.0-RELEASE

gabor at zahemszky.hu gabor at zahemszky.hu
2012. Jan. 5., Cs, 11:07:55 CET

 On Thu, 5 Jan 2012 10:26:12 +0100, SZTANKAY Zsolt wrote:
> Sziasztok!
>
> Szerverem frissít és ha van változás fordít forrást minden éjszaka,
> és
> legutóbb 9.0-RELEASE lett az eredmény.

 szóval ez nem hivatalos, ellenben gyakorlati infó :-)

> Megnéztem az UPDATING állományt
> és van benne szó, hogy változtak a meghajtó nevei, például adX
> helyett
> adaX (20110424 bejegyzésnél). A gépet távolról frissíteném, eddig így

 Igen, (megint?) változott a diszkkezelés.

> tettem nagyobb probléma nélkül, de ez most egy kicsit neccesebbnek
> tűnik. Tehát az /etc/fstab-ba be tudom-e írni hogy mondjuk a /-t a
> /dev/ad1s4 és /dev/ada1s4 alól is mountolja.

 Tudtomal ilyet nem tehetsz, de FIXME. Ellenben van nekünk egy igen
 barátságos
 megoldásunk az ilyesmi ellen, ez pedig a cimke-alapú mountolás, és a
 geom_label
 (man glabel).

 Azaz ha tunefs-sel szépen megcimkézed az FS-eidet, akkor már lesznek
 neked pl:
 /dev/ufs/root
 /dev/ufs/usr
 /dev/ufs/var

 stb. eszközeid, és azt viszont már használhatod az fstab-ban. A
 geom_label
 modul gyári kernelnek része. (8.2-n mindenképp.)

 Hátrány:
 - valamikor cimkézni kell, és ha jól rémlik, ehhez umountolni kell
 (FIXME),
 azaz ha eddig nem volt rajta cimke, akkor ez szolgáltatáskiesést jelent
 - nem lehet bármi a cimke, és mivel FS-beli bejegyzés lesz belőle, így
 mondjuk
 nem igazán javasolt (hogy lehet-e, már nem emlékszem) pl. "/var" cimkét
 adni neki
 - pl. XFS-hez tudtommal nincs támogatása (ez tán nem gond, az only RO
 támogatás miatt
 szerintem kevesn használják FreeBSD alatt aktívan, bár Samu TV
 tulajoknak jól jön)
 - ellenben - legalábbis a man szerint - 8-asban a ZFS-hez sincs label
 támogatás, de
 ez ügyben pláne várom a FIXME-t olyanoktól, akik aktívan használnak
 ZFS-t (Auth
 Gábor esetleg?) ; de az is lehet, hogy ott ez még csak nem is lényeges,
 nem tudom
 - és nagyon kell ügyelni arra, hogy mondjuk ha egy diszket kihúzol egy
 gépből
 és átviszed máshova, akkor mennyire szereti az új gép azt, hogy mondjuk
 lesz neki
 2 db diszkje is "usr" cimkével.

 Zahy < Gabor at Zahemszky dot HU >