[BSD] ftp kliens PF mogott

Gabor HALASZ halasz.g at freemail.hu
2010. Sze. 22., Sze, 13:25:58 CEST

On 2010.09.22. 11:36, Zahemszky Gabor wrote:

> Hát (amennyire tudom) a linuxos standard iptables, a freebsd-s ipfw és
> az ipf is "csak" ennyire stateful. Az iptablesnél neked kell jelezned ha
> akarod az ilyen szintű követést;

A netfilter/iptables-t jobban ismerem, ha ott bekapcsolod a state
matchert, akkor pont nem a tcp handshake-t figyeli, hanem a protokollt,
ebbol szoktak is felreertesek lenni, meg bugok gazdagon. Az atengedeshez
termeszetesen kell uj szabaly, de az elege generalis (-m state --state
established,related -j ACCEPT szeru).
A problema a stateless protokolokkal van, mint pl az udp, amirol a pf
manja is azt allitja, hogy statefull kezeli, amihez valami helper
mindenkeppen kell.

Valami hozzaerto tenyleg elmondhatna, hogyan van a pf-ben, most nem erek
ra olvasgatni.

--
Gabor HALASZ <halasz.g at freemail.hu>