[BSD] ftp kliens PF mogott

Zahemszky Gabor gabor at zahemszky.hu
2010. Sze. 22., Sze, 11:36:41 CEST

Gabor HALASZ írta:

> A statefull firewall-ok (altalaban) kovetik a protokollok kommunikaciojat,
> tehat tudjak, hogy a 21-es portra felepult kapcsolathoz tartozik egy
> high-high kapcsolat is, es azt is atengedik.

Hát (amennyire tudom) a linuxos standard iptables, a freebsd-s ipfw és az
ipf is "csak" ennyire stateful. Az iptablesnél  neked kell jelezned ha
akarod az ilyen szintű követést; az ipf-nél biztosan, ipfw-nél pedig azt
hiszem ezen Guido van Rooij-féle doksi (
http://www.madison-gurkha.com/publications/tcp_filtering/tcp_filtering.ps )
alapján történik a stateful követés. Sajnos konkrétan a pf-stateful-ságát
nem ismerem ilyen szinten, valaki aki már nézte közelről, nyugodtan írhatna
(Thuglife rendszeresen szokta fikázni a !OpenBSD-ben levő pf-eket, talán tud
is valamit, ami itt hasznos lehet).

> Amennyiben itt az ftp csak annyit jelent, hogy getent services ftp, akkor
> bizony igazad van, a pf-ben annyira en sem vagyok otthon, de nagyjabol

Sajnos(?) ez bizony itt szigorúan csak annyit jelent. konkrétan a 22-es
port-ra, a 25-ösre, a ... a 21-re kiengedünk. Tehát nem az ftp-protokolhoz
tartozó portokra, hanem a 21-re.

> ugyanarrol beszelunk, csak mashogyan. Amennyiben a csak annyira statefull,
> hogy koveti a tcp handshake-et, akkor az keves.

Igen, lásd a fenti GvR-doksit. (Ja pf-nél nem biztos.)

Zahy < Gabor at Zaheszky dot HU >