[BSD] OpenBSD PF rdr - megoldva

Adam PAPAI wooh at wooh.hu
2010. Már. 23., K, 17:44:44 CET

On 3/23/10 9:54 AM, Vas József wrote:
> Hello!
>
> Köszönöm, ez a megoldás. :)
> Restellem, de elfeledkeztem erről a sysctl beállításról. (Illetve nem gondoltam rá, hogy nat-hoz, rdr-hez is kell)
> Külön köszönetem Pápai Ádámnak, aki a nyerő megoldást írta. :)

Hogy reboot utan is mukodjon, allitsad be ezt az /etc/rc.conf -ban:

gateway_enable="YES"

Ez a hatterben beallitja: sysctl net.inet.ip.forwarding=1

Bovebben hogy mi tortenik a hatterben rendszerinditaskor alabb lathatod ;)

  if checkyesno gateway_enable; then
        ropts_init
        echo -n ' IPv4 gateway=YES'
        ${SYSCTL_W} net.inet.ip.forwarding=1 > /dev/null
    else
        ${SYSCTL_W} net.inet.ip.forwarding=0 > /dev/null
    fi

--
Adam PAPAI