[BSD] OpenBSD PF rdr - megoldva

Vas József vj3 at freemail.hu
2010. Már. 23., K, 09:54:25 CET

Hello!

Köszönöm, ez a megoldás. :)
Restellem, de elfeledkeztem erről a sysctl beállításról. (Illetve nem gondoltam rá, hogy nat-hoz, rdr-hez is kell)
Külön köszönetem Pápai Ádámnak, aki a nyerő megoldást írta. :)

Jelenleg még ez a teljes pf.conf:

pass            # to establish keep-state
rdr pass on bge0 proto TCP from any to xxx.xxx.xxx.xxx port 88 -> 10.0.1.1 port 22
block in on ! lo0 proto tcp to port 6000:6010

Tehát változatlan pf.conf-al:
# sysctl net.inet.ip.forwarding
net.inet.ip.forwarding=0
# sysctl net.inet.ip.forwarding=1
net.inet.ip.forwarding: 0 -> 1

Ezek után csodák csodájára megy a bejelentkezés.
# pfctl -ss |grep tcp
all tcp xxx.xxx.xxx.xxx:22 <- kkk.kkk.kkk.kkk:48626       ESTABLISHED:ESTABLISHED     - ez az OpenBSD saját ssh-ja
all tcp 10.0.1.1:22 (xxx.xxx.xxx.xxx:88) <- kkk.kkk.kkk.kkk:53019       ESTABLISHED:ESTABLISHED
all tcp kkk.kkk.kkk.kkk:53019 -> 10.0.1.1:22       ESTABLISHED:ESTABLISHED

A gép egyetlen, mögötte lévő alkalmazás szervert (tomcat, mysql, solarison) véd.
Az alkalmazást pound reverse proxy teszi elérhetővé, ez a redirect (nat) csak a szerver szervíz célú elérését biztosítja ssh-val.
Természetesen a nyitott tűzfal nem marad így, most fogom bezárni, csak előtte az ssh-t akartam működni látni.

Mégegyszer köszönöm mindenkinek a segítséget, aki hozzászólt!

Üdv.:
V.J.

Hi,

Nem árthat :).

De a legcélravezetőbb szerintem, ha megismerjük a full configot az se
árthat, ha tudjuk, hogy néz ki a háló. Akkor talán gyorsabban kiderül mi a
baj.

Ha pedig úgyis nyitott rendszerrel próbálkozol, érdemes lehet valami
minimalisztikus fw-t lemásolni, és abból elindulva játszani.

Esetleg Peter N.M. Hansteen tutorialjaban nézelődhetsz, de van kismillió.

http://www.bsdly.net/~peter/pf.html

Üdv,

MB.