[BSD] ZFS + RAID kártya?

Laszlo Nagy gandalf at shopzeus.com
2010. Jún. 19., Szo, 13:50:37 CEST

   Sziasztok!

Még nem használtam soha ZFS-t. Most olvastam róla és találtam ezt a
tesztet ZFS+PostgreSQL vs. UFS+PostgreSQL:

http://blogs.sun.com/paulvandenbogaard/entry/postgresql_on_ufs_versus_zfs

Soha nem kell fsck és nem sérülhetnek meg az adatok. Nagyon meggyőző,
nagyon tetszik. :-)

Csak egy nagy bajom van. Nem értem pontosan, hogy a RAID kártyát hogyan
tudná ez használni Van egy RAID kártyám, BBU + 2GB write back cache
rajta stb. De erre hogy tudnék ZFS-t húzni? A doksi szerint így lehet
ZFS pool-t létrehozni:

zpool create tank raidz da0 da1 da2

Ez feltételezi hogy nekem van da0, da1, da2 eszközöm. De ezek csak akkor
vannak ha a RAID kártyán azt állítom be, hogy ezek "pass through disk"
-ek. Feltételezzem, hogy a RAID kártya write back cache-je akkor is jól
működik ha passthrough disk-et csinálok rajta? Gondolom, mindenképp
lemondhatok a RAID kártyán levő 2 magos IO processzor nyújtotta
előnyökről? Vagy valahogy azt is ki tudnám használni?

Mondjuk van egy ötletem: csinálok 3 darab RAID 1+0 tömböt és ennek a
tetejébe tennék ZFS-t de az meg miféle barkácsolás? :-)

Köszi,

    Laci