[BSD] freebsd 8.0

Adam Szilveszter sziszi at bsd.hu
2010. Jan. 15., P, 17:21:14 CET

On Fri, Jan 15, 2010 at 03:58:55PM +0100, Szabolcs Tóth wrote:
> Üdv!

> http://www.freebsd.org/doc/hu/books/handbook/using-localization.html
>
> Ezen az oldalon pedig ott van: "23.3.4.1.1.1. Felhasználói szintű beállítás"
> Lehet, hogy nem a legjobb részét csináltam, linux alatt eddig nem volt
> ilyen probléma, mivel ott telepítésnél be lett állítva a nyelv és a
> letöltött programok is ezen a nyelven működtek.
> Bár a nyelv a legkevesebb.

Az az oldal valóban jó, én is arra gondoltam. De nézd csak meg jobban,
hogy milyen nevű fájlról is beszél ott?

Egyébként ha a "Felhasználói szintű beállítás"-t követed, akkor ne
feledd el hozzáolvasni a "Rendszergazdai szintű beállítás" c. részt is,
mert van, ami közös a kettőből, de csak ott van leírva. Ilyen pl az is,
hogy a bejelentkezési adatbázis fájl szerkesztése után az adatbázist
újra kell építeni, mert különben nem jut érvényre a változás.

> Ezzel a módszerrel rendesen működik. Akkor a gnome állította volna el
> a tűzfalat?

Aligha. Szerintem egyszerűen csak olyan környezetben vagy, ahol erre van
szükség. De szerencsére a telepítésnél pl már alapból ezt használja,
ezért nem tűnt fel.

> Konzolból aktív vagyok, gnome alatt meg nem. Vagy konzol alatt alapból
> passiv lennék?
> Mindenesetre már tudom, miért nem ment eddig.

Ez az adott parancsértelmezőre érvényes beállításoktól függ. Több helyen
is állítható, de a FreeBSD-n minden létrehozott felhasználónál (ha külön
nem állítod át) akkor alapból passzív módot használ. Ez - a használt
shelltől független módon - a login.conf adatbázisban van rögzítve. Ha
egy felhasználó a megfelelő bejelentkezési osztályban van (a "default"
nevűben, vagy abból levezetettben) akkor ott érvényre is kell jutnia.

Szerintem (bár egyébként persze két külön dologról van szó), ha a nyelvi
beállítást megcsinálod úgy, ahogy a Kézikönyvben le van írva, akkor ez
is menni fog, mert ott is a bejelentkezési osztályok szerkesztését
javasolja. Annyit érdemes talán hozzátenni még, hogy ha a "Felhasználói
szintű beállítást" használod, akkor érdemes a fájl végére itt is
odatenni, hogy a külön nem jelzett beállításokat vegye a "default" nevű
bejelentkezési osztályból. (Ez a példa hiányzik a Kézikönyvből itt, csak a
"Rendszergazdai szintű beállítás" részben van benne.)

BSD: An Operating System, Not a Religion.