[BSD] freebsd 8.0

Gabor HALASZ halasz.g at freemail.hu
2010. Jan. 14., Cs, 17:39:22 CET

Szabolcs Tóth wrote:

> PORT 10,0,2,15,209,201
> 500 Illegal PORT range rejected.
> Azt nem értem miért nincs ott a 21-es port, mikor az az alapértelmezett.

Az ftp ketcsatornas protokol, es ilyenkor probalja a masodik csatornat
megnyitni, a 21-es porta mar csatlakozott. Konkretan:

port h1, h2, h3, h4, p1, p2

The values of h1 through h4 are octets of the client IP address. The
last two values of p1, and p2 are used to determine the port. The
following formula is for p1, and p2:
p1 X 256 + p2 = port

> Valószínű, hogy ez okozza a problémát. Ez valami tűzfal beállítás miatt
> lehet?

Ez jellemzoen a nat-olo eszkoz hibaja, nem kezeli rendesen az ftp
protokolt (nem irja at a port parancsban az ip cimet). Passive mode-ban
kellene ftp-zni, ott nincs port.

> Esetleg juzer error?

Ha elkonfiguralta a tuzfalat.

--