[BSD] email relay

Gabor HALASZ halasz.g at freemail.hu
2010. Aug. 26., Cs, 12:32:14 CEST

On 2010.08.26. 11:53, Istvan Galgand wrote:

> A Sendmail-rol vajmi keveset tudtam, ismerkedési céllal kezdtem használni. Ebbol következoen mindent
> "összeollóztam". Az rc.conf fájl Sendmail-re vonatkozó részeit is. Magyarul: mivel leírásban nem találtam meg, fogalmam
> sem volt arról, hogy az inkriminált sor funkcionálisan mit is takar. Most már tudom és sok minden mást, köszönet az
> itt válaszolóknak is.

Nos, akkor alapfoku FreeBSD tanfolyam kovetkezik :) El akarsz valamit
inditani, akkor az rc.conf-ot kell szerkeszteni. Azt, hogy mit kell
beleirkalni, a leheto legrosszabb helyen kerested (mar en is szivtam
ilyennel, az official dokumentacio a sokadik talalati oldalon volt; es
abban kulon szerepelt, hogy ne azt a marhasagot csinald, amit a kugli
kidob :), mert beleirtad a nagy reklamkeresobe, es mindenfele forumokon
felgyulemlett netto marhasagokbol probaltal tajekozodni. Ez helytelen ut
(ahogyan Bartok is mondta: csak tiszta forrasbol), celravezetobb a man
rc.conf, /sendmail<cr>, minek eredmenye ehhez hasonlo:

/etc/rc.sendmail.  The sendmail_* variables which
/etc/rc.sendmail uses are documented in the rc.sendmail(8)
manual page.

Tehat man rc.sendmail, minek az elejen ez olvashato:

RC.CONF VARIABLES

The following variables affect the behavior of rc.sendmail.  They are
defined in /etc/defaults/rc.conf and can be changed in /etc/rc.conf.

sendmail_enable

(str) If set to “YES”, run the sendmail(8) daemon at system boot time.
If set to “NO”, do not run a sendmail(8) daemon to listen for incoming
network mail.  This does not preclude a sendmail(8)
daemon listening on the SMTP port of the loopback interface.  The
“NONE” option is deprecated and should not be used.  It will be
removed in a future release.

Ez sem tartott egy percig, es meg internet sem kellett hozza :)

> Amit tapasztaltam, tényleg kevesen foglalkoznak a Sendmail-lel. A freebsd-questions listán pedig olyat találtam, hogy
> ma már csak alig 4-5 szakember publikál a témában, beleérve a listás kérdések megválaszolását is.

Az, hogy nem foglalkoznak vele, a legnagyobb elonye, nem kell allandoan
mindenfele valtozasokat nyomon kovetgetni. Linuxon en qmail-t hasznalok,
azzal konkretan senki nem foglalkozik, kb ketten irnak regressziot, ha
valami visszafele nem kompatibilis valtoztatas van a libc-ben. De mit is
kellene valtoztani egy mta-n? Hany eve valtozatlan az smtp protokoll?
Hany evig lesz meg valtozatlan? Mindazok a vilagmegvalo megoldasok,
amiket a folyamatosan fejlesztgetett mta-kba gozerovel belekodoltak,
nagyjabol netto marhasagok, az smtp protokoll ismert problamait nem
oldja meg, pusztan ideig-oraig betapasztja tehenlepennyel a kilogo
teglakat.

Mindenkinek erosen tudom javasolni, hogy gondokozzon ahelyett, hogy a
most szebb, most ujabb, most modernebb, most nagyobb a verzioszama
jellegu dolgok alapjan dontson, hogy a inteligens feherito reszecskekrol
se feledkezzunk meg :)

> Pedig én sem tartom tragédiának az eddigieket, végül minden kérdés megoldódott. De rengeteg helyrol kellett részletekben
> beszerezni a szukséges információkat. (Jó, nem vettem meg a nagy Sendmail könyvet...)

Amit eddig neked irtam, az mind megtalalhato a sample filekben es a man
pagekben. En is onnan tudom, lasd fent; amikor utoljara sendmail
dokumentaciot olvastam, annak vagy 10 eve, es gyakorlatilag semmire nem
emlekszem belole, de az meg jopar release-sal ezelott volt.
--
Gabor HALASZ <halasz.g at freemail.hu>