[BSD] email relay

Istvan Galgand igalgand at freemail.hu
2010. Aug. 26., Cs, 11:53:35 CEST

On Thu, Aug 26, 2010 at 11:09:28AM +0200, Gabor HALASZ wrote:
> rossz nezni, a sendmail meg kb 1 perc. Azon semmilyen mta nem segit,
> hogy a kedves kerdezo elfelejtette elinditani (pedig irogatott eleget az
> rc.conf-ba :), vagy nem engedelyezi a relayt, ezt barmilyen mta eseten
> meg kell tenni. Biztosan lehet ervelni valamivel a postfix mellett (bar
> nem tudom, mivel), de akkor szerintem valami megalapozottabbal kellene.

Sziasztok!

Valahol örülök, hogy még mindig hullámokat vet a téma...
Csak egy apró pontosítást engedjetek meg, bár ez a lényegen nem váloztat:
A Sendmail-rol vajmi keveset tudtam, ismerkedési céllal kezdtem használni. Ebbol következoen mindent
"összeollóztam". Az rc.conf fájl Sendmail-re vonatkozó részeit is. Magyarul: mivel leírásban nem találtam meg, fogalmam
sem volt arról, hogy az inkriminált sor funkcionálisan mit is takar. Most már tudom és sok minden mást, köszönet az
itt válaszolóknak is.
Amit tapasztaltam, tényleg kevesen foglalkoznak a Sendmail-lel. A freebsd-questions listán pedig olyat találtam, hogy
ma már csak alig 4-5 szakember publikál a témában, beleérve a listás kérdések megválaszolását is.
Pedig én sem tartom tragédiának az eddigieket, végül minden kérdés megoldódott. De rengeteg helyrol kellett részletekben
beszerezni a szukséges információkat. (Jó, nem vettem meg a nagy Sendmail könyvet...)

Üdv: István
--
This mail was sent by Mutt 1.4.2.3_4,
FreeBSD 8.0-RELEASE-p4 GENERIC amd64