[BSD] Spam filter gyorsan és hatékonyan

Molnár Roland lavian at tolna.net
2009. Júl. 20., H, 13:51:42 CEST

Hegedüs Ervin írta:
> ha jol emlekszem az eredeti felvetes greylist volt, ott pedig
> imho nincs "elveszett" mail. Hogy 4xx-as koddal visszavagja 10
> percre, azt illik megerteni a kuldonek.
>
> Raadasul ezt meg finomithatod whitelist-el, azon belul regexp-el,
> pl:
> /^.*\.hu$/
> /^.*\@hu\..*$/
>
> Jo az a greylist :)
>
> Nalunk meg soha nem volt panasz greylist miatti nem kezdbesitett
> emailre.

Én is a greylist mellé szavaznék.
Több helyen üzemeltetek ilyent és semmi bajom sem volt vele, ha
átgondolja az ember a beállítását.
Sőt: Többször ez végett derült ki, hogy a küldő mail szervere rossz
beállításokkal ketyegett és az esetek döntő többségében inkább
megköszönték a jelzést, mint nem.
Persze ettől független ez és a levelező közé be lehet ékelni még egy
spamszűrőt, mert az sem rossz, de a saját tapasztalatom alapján a
greylist előtt 4-6000db levélből kb a fele volt spam, ami nekem jött
naponta, most 300-1500db levélből 1-3db spam érkezik a spamszűrőbe és
hetente egy postafiókomba.

Nem kell egyből temetni a greylistet, főleg ha egy script-tel leszűröd a
4xx-as üzenettel visszadobott feladókat és az ismétlődőket ellenőrzöd,
vagy whitelist-be rakod, vagy bármi egyéb...